کد خبر : 49057
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

نظام مهندسی کشاورزی از حقوق صنفی جامعه مهندسین کشاورزی دفاع می کند / به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی بی توجهی می شود

دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی بی توجهی می کنند.

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از دستگاههای دولتی مرتبط با بخش کشاورزی خواست در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی به تکالیف خود نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی عمل کنند.

اعظم نسیمی زاده با اشاره به اینکه قوانین خوبی برای فعالیت اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد گفت: دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی بی توجهی می کنند، برای نمونه در ماده ۲ و ۶ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دولت مکلف و موظف شده است که بخشی از وظایف و تصدی گری خود را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار کند اما می بینیم که عملا این موضوع اجرایی نشده و اعضای نظام مهندسی کشاورزی مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی خوزستان دارای ظرفیت های زیادی برای بکارگیری و اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی می باشد گفت: اگر در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، دستگاههای دولتی به تعهدات خود نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی عمل کنند و امور را به این سازمان واگذار کنند نه تنها شاهد توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی استان خواهیم بود بلکه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان بخش کشاورزی هم کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری امور و تصدی گری ها به مردم طی سالهای اخیر همواره مورد تاکید دولت قرار گرفته است تاکید کرد: نظام مهندسی کشاورزی بعنوان فراگیرترین تشکل صنفی جامعه مهندسین کشاورزی می تواند برای تحقق این موضوع اقدامات خوبی انجام دهد.

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با تاکید بر فراهم شدن زیرساختهای لازم برای تحول در بخش کشاورزی گفت: علیرغم تاکید دولت برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اما عملا زمینه حضور اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه های کشاورزی فراهم نیست. این در حالی است که قانون به صراحت بر ضرورت واگذاری امور به نظام مهندسی کشاورزی تاکید کرده است. با توجه به پتانسیل های نظام مهندسی کشاورزی انتظار می رود دستگاههای دولتی از ظرفیت های این سازمان در راستای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی بهره مند شود.

نسیمی زاده ارتقای جایگاه مهندسین کشاورزی، حمایت از حق و حقوق صنفی مهندسین کشاورزی، ارتقای سطح دانش اعظای نظام مهندسی کشاورزی و بسترسازی برای اشتغال مهندسین کشاورزی را از جمله اهداف و رویکردهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با گسترش همکاری ها بین دستگاههای وابسته به مهندسین کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی، زمینه واگذاری کلیه امور تصدی گری ها به کارشناسان عضو نظام مهندسی کشاورزی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با دارا بودن بیش از ۱۴ هزار عضو یکی از بزرگترین تشکلهای بخش کشاورزی استان می باشد تاکید کرد: نظام مهندسی کشاورزی خوزستان برای تحقق اهداف و سیاست های خود و دفاع از حقوق صنفی و قانونی جامعه مهندسین کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. از اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان هم انتظار داریم ارتباط خود را با این سازمان بیشتر کرده و ضمن حمایت از صنف تخصصی خود، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود خدمات سازمان در اختیار شورای نظام مهندسی کشاورزی قرار دهند.

وی در پایان گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بدنبال اتخاذ تدابیر مناسبی برای تسهیل آموزش مهندسین بیکار کشاورزی و ورود آنها به عرصه کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.