کد خبر : 51982
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌های خوزستان در سال جدید

نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌های خوزستان در سال جدید

وزارت علوم با ارسال بخشنامه‌ای دانشگاه‌ها را ملزم به از سرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی کرد.

با توجه به شرایط جدید کرونایی اهواز و رفع برخی محدودیت‌ها از سوی ستاد کرونا، وزارت علوم با ارسال بخشنامه‌ای دانشگاه‌ها را ملزم به از سرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی کرد.

به گزارش فارس از اهواز، علی خاکی صدیق مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای دانشگاه ها را ملزم به ازسرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی از نیمسال دوم تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ کرد.

بر همین اساس، دانشگاه شهید چمران اهواز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط جدید کرونایی اهواز و رفع برخی محدودیت‌ها از سوی ستاد کشوری و استانی بیماری کرونا، تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ ارائه‌ درس‌های نیم‌سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۱ (فروردین لغایت پایان تیرماه ۱۴۰۱ ) به شرح زیر اعلام می‌شود.

دانشگاه شهید چمران اهواز

۱- تمامی کلاس‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی همه‌ی دانشکده‌ها اعم از کلاس‌های نظری و عملی، به شکل حضوری برگزار می‌شود.

تبصره ۱: دانشجویان دامپزشکی نیمسال ۸ و بعد از آن، از این جنبه شامل مقررات کارشناسی ارشد است

۲- کلاس‌های عملی کارشناسی همه‌ی دانشکده‌ها(همچنین دامپزشکی، در قبل از نیم‌سال ۸ ) به شکل حضوری و طبق برنامه‌ریزی دانشکده‌ها انجام خواهد شد. (کلاس‌های عملی ورودی‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در پنج هفته فعال اول سال ۱۴۰۱ و ورودی‌های قبل از آن در پنج هفته‌ی دوم پس از آن برگزار می‌‌شوند.)

تبصره ۲: کلاس‌های نظری این دسته از دانشجویان، کماکان به شکل مجازی و از طریق سامانه LMS برگزار می‌شود.

۳- شیوه‌ی برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال‌ها، پایان‌نامه‌ها و امتحانات نهایی آخر نیم‌سال برای همه‌ی رشته‌ها به شکل حضوری است.

دانشگاه‌های آزاد

علی سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نامه به رئسای دانشگاه‌های آزاد کشور اعلام کرد: با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها از چهاردهم فروردین ماه ستاد استقبال از دانشجویان با مشارکت روسا و معاونین آموزشی و دانشجویی واحد تشکیل و در سایت هر واحد نسبت به محل تشکیل کلاس‌ها و نحوه استفاده از خوابگاه‌ها اطلاع رسانی صورت گرفته و عملکرد استان به مرکز حوزه ریاست دانشگاه رسال شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان

روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی خوزستان نیز در پیامی اعلام کرد: به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی مراکز آموزش علمی کاربردی استان خوزستان می رساند باتوجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه ، تمامی کلاسهای آموزشی تئوری و عملی همه دانشگاه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

لذا مدرسین ارجمند و دانشجویان گرامی ضروری است با توجه به تقویم آموزشی دانشگاه و برنامه هفتگی خود در کلاس های درسی مراکز آموزش مربوطه حضور فعال داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی

جعفر فتاحی اصل مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در رابطه با نحوه آموزش دانشجویان در نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: پیرو تصمیم ستاد ملی مقابله کرونا مبنی بر ادامه فعالیت مراکز آموزشی به صورت حضوری، کلیه فعالیتها و کلاسهای آموزشی تمامی دوره ها و مقاطع آموزشی در همه دانشکده ها و رشته ها در دانشگاه علوم جندی شاپور اهواز از روز یکشنبه مورخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت حضوری دایر است.

با توجه به لزوم آماده سازی خوابگاه ها پذیرش ورودی های مهر و بهمن ۱۴۰۰ در تمامی رشته ها (به استثنای دانشجویان تحصیلات تکمیلی) با یک هفته تاخیر و از روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ انجام می‌شود، کلیه کلاسهای دانشجویان بین الملل هم از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت حضوری برقرار خواهد بود.

دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور نحوه برگزاری کلاسها و آزمون های پایان ترم را برای تمامی مقاطع در ترم ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بدین گونه اعلام کرد.

تمامی کلاسهای دروس تئوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی و در بستر سامانه کلاس مجازی استانی برگزار می شود، اما کلاس ها در مقطع دکتری به صورت حضوری خواهد بود.

کلاس‌های دروس عملی و یا دروسی که واحد عملی دارند با رعایت شیوه نامه و براساس دستورالعمل ارائه شده برای تمامی مقاطع بصورت حضوری برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.