تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

مهاجرت نخبگان اهواز به استان‌های دیگر بدلیل عدم شرایط مطلوب زندگی

مهاجرت نخبگان اهواز به استان‌های دیگر بدلیل عدم شرایط مطلوب زندگی
مرتضی جاویدان کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه گفت: نخبگان و سرمایه داران شهر ما در حال مهاجرت به شهرهای دیگر هستند زیرا این شهر شرایط مطلوب کسب و کار را ندارد.

آفتاب کارون:

مرتضی جاویدان کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه گفت: نخبگان و سرمایه داران شهر ما در حال مهاجرت به شهرهای دیگر هستند زیرا این شهر شرایط مطلوب کسب و کار را ندارد.
 مرتضی جاویدان کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: یک زمانی خوزستان پر رونق ترین منطقه کشور بود و همه دوست داشتند به این استان سفر کنند، سطح رفاه بالا بود و مهاجرت از استان های دیگر به سمت آن سرازیر می شد، و می توان به جرات گفت زندگی مدرن از خوزستان در کشور آغاز شد.

وی افزود: متاسفانه هشت سال جنگ تحمیلی، ناکارآمدی برخی مدیران و… مخصوصا استان خوزستان را نابود کرد و کمبودهای های فراوان در استان مهاجرت نیروهای نخبه را افزایش داد که زمینه کار آفرینی و توسعه برای استان با خروج افراد نخبه و با مهارت محدود شد.

مرتضی جاویدان گفت: فرهنگیان مهاجرت بسیار بالایی از استان دارند، دبیران با تجربه استان تلاش دارند که از خوزستان خارج شوند که امید است با ایجاد تشکل هایی که اعضای آن افراد نخبه و دانشگاهی هستند از خروج افراد کارآفرین و نخبه جلوگیری شود. از این رو و با وجود مهاجرت تحصیل کرده ها می توان خطر خروج این قشر را گوشزد کرد و همچنین نیک می دانیم استفاده از نظرات افراد نخبه و تحصیل کرده می تواند به رونق و توسعه در استان بسیار کمک کند.

این کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه، پیشنهاد داد و افزود: بنیاد نخبگان باید راهبرد خود را در برنامه‌های یک ساله و چند ساله تدوین و ارایه کند. برخی برنامه‌ها توسط بنیاد ملی و برخی برنامه‌ها توسط بنیاد استانی برگزار می‌شود که باید به عنوان یک طرح جامع تدوین شود تا طبق آن برنامه وظیفه هر شخص و سازمان مشخص شود. نیاز است کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان تشکیل شوند و نظام تصمیم‌سازی متناسب با توان و ظرفیت شکل بگیرد و تصمیمات درست‌تر و اثرگذارتری گرفته شود. امر پژوهش، گسترش کسب و کارهای الکترونیک، ارتباط با مراکز شتاب‌دهنده، نحوه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و … باید مورد توجه بنیاد نخبگان استان خوزستان قرار گیرد و مسایل مختلف آسیب شناسی شود تا دلیل مهاجرت نخبگان استان بررسی و اصلاح شود.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در پایان یکی از دلایل شرکت کردنش در این رقابت را اینگونه بیان کرد و گفت: اهواز در توسعه نامتوازن شهری مشکل دارد، در مبحث زیباسازی علی الخصوص ورودی های شهر مشکل دارد، این شهر در کمبود بودجه عمرانی و افزایش بودجه جاری شهرداریش مشکل دارد، در حوزه جمع آوری پسماند مشکل دارد و در نهایت این شهر در توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری مشکل دارد. نخبگان و سرمایه داران شهر ما در حال مهاجرت به شهرهای دیگر هستند زیرا این شهر شرایط مطلوب کسب و کار را ندارد. انشاالله با یک انتخاب با تحقیق و مطالعه به پیشرفت این شهر کمک کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.