تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۹:۵۹

منطقه آزاد اروند زمینه رشد و توسعه صنایع خلاق را داراست

منطقه آزاد اروند زمینه رشد و توسعه صنایع خلاق را داراست
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: در منطقه آزاد اروند زمینه برای رشد و توسعه صنایع خلاق فراهم است.
آفتاب کارون:

وی افزود: با توجه به یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد که تبدیل شدن به هاب صادراتی کل کشور است، صنایع خلاق هم در این مناطق می‌توانند از بازوان اقتصادی و صادراتی کشور باشند؛ تکامل صنایع خلاق و شکل گیری آنها در مناطق آزاد می‌تواند این مناطق را به حلقه تمام کننده صادرات صنایع خلاق در کشور تبدیل کند.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: زمینه رشد و توسعه صنایع خلاق در منطقه آزاد اروند فراهم است، زمینه‌های خلاق در این منطقه بخصوص در حوزه صنایع دستی، عروسک‌های غول پیکر، موزه‌ها، کار با صنایع چوبی و حوزه ساخت سازهای بومی به ویژه عود قابل رشد و توسعه هستند.
توکل بیان کرد: منطقه آزاد اروند با توجه به نزدیکی به عراق ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنایع خلاق بویژه در حوزه چاپ و نشر، فروش سازهای بومی منطقه، آموزش در حوزه‌های سینمایی و .‌‌.. دارد که برنامه اجرایی آن باید در تدوین سند زیست بوم صنایع خلاق منطقه مد نظر قرار گرفته و اجرایی شود.
وی افزود: این سند در آینده نزدیک تدوین خواهد شد، در این سند ظرفیت‌های منابع انسانی منطقه آزاد اروند و شبکه ذی‌نفعان و استعدادهای منطقه‌ای، همچنین بازارهای هدف شناسایی خواهند شد.
توکل اظهار داشت: در این سند به توسعه صنایع خلاق مختص منطقه در حوزه گردشگری، فرهنگی و هنری و سایر حوزه‌ها توجه شده و با تمرکز بر بازارهای منطقه امید است چرخه‌های اقتصاد خلاق در منطقه شناسایی و ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.