تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

مدیر امورمالی شرکت فولاد اکسین مطرح کرد: تسویه بدهی سالهای گذشته تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر امورمالی شرکت فولاد اکسین مطرح کرد: تسویه بدهی سالهای گذشته تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰
مدیر امور مالی شرکت فولاد اکسین خوزستان، با اشاره به پرداخت حجم زیادی از بدهی های این شرکت، از تسویه کامل بدهی سالهای گذشته تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

آفتاب کارون:

مدیر امور مالی شرکت فولاد اکسین خوزستان، با اشاره به پرداخت حجم زیادی از بدهی های این شرکت، از تسویه کامل بدهی سالهای گذشته تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان اسماعیل حمید مدیر امور مالی این شرکت در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی گفت: بنا بر اسناد و مدارکی که به تایید حسابرسان مستقل رسیده است و صورتهای مالی موجود، فولاد اکسین توانست ۸۰ درصد بدهی هایی که از سنوات گذشته در خصوص محصولات داشته را تا پایان آبان ماه ۹۹ تسویه کند و امیدواریم تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی همه تعهدات تسویه شوند.

وی گفت: اغلب تعهدات بابت پیش فروش ورق های فولادی در سال ۹۴ ایجاد شده بود که مبالغ آنها دریافت و به عنوان تعهدات شرکت منظور شده بود. وی گفت: زمانی که تیم مدیریتی جدید در اسفند ۹۷ سکان مدیریت اکسین را برعهده گرفت، تعهدات قبلی ۱۱۴ هزار تن ورق بود که در این خصوص فرآیندی تعیین شد و علی رغم اینکه هزینه هنگفتی بر اکسین تحمیل می کرد ولی اراده مدیریت شرکت بر این بود که جهت اصلاح ساختارهای مالی کلیه تعهدات تسویه شود. باتوجه به اینکه رقم ایجادی این تعهدات در سالهای قبل معادل ۱۵۰۰ تومان بوده، شرکت فولاد جهت پاس کردن تعهدات متحمل رقم ۱۶۰۰۰ تومان گردیده که در این میان زیان هنگفتی به شرکت تحمیل کرده است.

مدیر مالی شرکت فولاد اکسین در ادامه گفت: علیرغم همه مشکلات مقدار تعهدات از ۱۱۴ هزار تن در ابتدای سال ۹۸ به ۲۵ هزار تن در آبان ۹۹ رسیده است. در صورت عدم وجود این بدهی ها در سال ۹۸ به جای ۵۱۳ میلیارد تومان، شرکت می توانست سودآوری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته باشد.

اسماعیل حمید افزود: علاوه بر بدهی های کالایی در خصوص بدهی ریالی نیز شرکت بخش زیادی از بدهی هایش را پرداخت و با تلاشی که تاکنون صورت گرفت در حال حاضر هیچگونه بدهی به سازمان های تامین اجتماعی، برق و آب وجود ندارد. در خصوص بدهی های مالیاتی کلیه بدهی های جاری تسویه گردیده و بدهی های قطعی شده سالهای گذشته تقسیم و بطور منظم پرداخت می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید سوالی که در ذهن مردم وجود داشته این باشد که اکسینی که پتانسیل این سودآوری چند ۱۰۰ میلیاردی را دارد چرا در چند سال های گذشته زیان‌ده بوده؟! که در جواب باید گفت : عوامل این تحول تاثیر گذار، تغییر تیم مدیریتی و استراتژی و برنامه های شرکت، تغییر ساختار فروش محصولات و ایجاد شفافیت در دستورالعمل های بازرگانی ، اصلاح نوع قراردادها و اعتماد و تکیه بر توان مهندسین و متخصصین داخلی، و ترویج انگیزه و تقویت روحیه خودباوری آنان بود.

وی در پایان گفت: زحمات همکاران عزیز و هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در این دو سال که باعث شکوفایی فولاد اکسین شد در قالب تشکر و قدردانی نمی‌گنجد و فراتر از این است و این موفقیت‌ها فقط در قالب صورت وضعیت و صورتحساب و حساب‌های بانکی نیست بلکه در مویرگ های شرکت و در صنعت خوزستان و بخش خصوصی استان محسوس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.