تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد؛ جذب هدفمند نیروی انسانی برای صنعت نفت حیاتی است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد؛ جذب هدفمند نیروی انسانی برای صنعت نفت حیاتی است
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر ضروری و حیاتی بودن جذب هدفمند نیروی انسانی در صنعت نفت با هدف بازسازی کمی و کیفی سرمایه انسانی این صنعت تاکید کرد.

آفتاب کارون:

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، مهندس علیرضا دانشی روز یکشنبه (۹ آبان ماه ۱۴۰۰) در نشستی با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اظهار داشت: سرمایه انسانی اساسی‌ترین دارایی صنعت نفت به‌ویژه در مناطق عملیاتی است و بدون توجه به مدیریت اصولی منابع انسانی، اهداف فنی و عملیاتی  محقق نمی‌شود.

وی گفت: سالهاست منابع انسانی به بوته فراموشی سپرده شده و بی‌تدبیری‌هایی در این حوزه صورت گرفته است که امیدواریم با جدیت و عقلانیت، بارقه‌ی امیدی برای برطرف شدن آن ایجاد شود.

مهندس دانشی با اشاره به کاهش تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت:  در بخش جذب نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل هستیم و اجرای یک برنامه جذب هدفمند، برای ترسیم آینده بهتر این صنعت، ضروری  و حیاتی است.

وی با بیان اینکه خروجی‌های سازمان چه به‌صورت بازنشستگی و چه به‌صورت مهاجرت، رشد فزاینده‌ای داشته، تصریح کرد: باید برای انگیزشی‌شدن محیط کار در مناطق عملیاتی چاره‌ای اندیشید و به جذاب‌تر شدن این مناطق کمک کرد تا نیروهای توانمند بتوانند بدون دغدغه در بخش عملیات ماندگار باشند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: برخی تصمیمات سال‌های گذشته موجب کاهش فاصله حقوقی کارکنان شاغل در جنوب و شمال بوده که این امر منجر به بی‌انگیزگی کارکنان شاغل در جنوب شده است و باید در این تصمیمات تجدید‌نظر صورت گیرد.

وی در ادامه، تسریع در اصلاح ساختار سازمانی را خواستار شد و اظهار داشت: قویاً درخواست دارم ساختار سازمانی در کل شرکت اصلاح شود و به‌ویژه بتوانیم سمت‌های عملیاتی در شرکت‌های تابعه را غنی‌تر کنیم.

مهندس دانشی یکی از عوامل کاهش انگیزه نیروهای عملیاتی را کمبود امکانات درمانی و رفاهی عنوان کرد و گفت: در حوزه درمان جای بسی تاسف است که برخی از مناطق مثل آغاجاری، مسجدسلیمان، گچساران و هفتگل از امکانات مطلوب بهداشت و درمان برخوردار نیستند و وضعیت رفاهی نابسامانی نیز دارند.

وی همچنین افزود: متاسفانه در حال حاضر حتی بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز به لحاظ درمانی و پزشکی و تعرفه‌های درمان شرایط مطلوبی ندارد.

مهندس دانشی موضوع مسکن را یکی از دغدغه‌های کارکنان این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: باید فکر عاجل و اساسی در مورد ودیعه مسکن و وام مسکن بشود چراکه با هزینه‌های سرسام آور کنونی، کارکنان مشکلات زیادی پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این سال‌ها در بخش مسکن‌سازی به‌صورت نظام‌یافته عمل نکردیم و حداقل تولید مسکن‌سازمانی انجام شد و الان هم وارث منازل بسیار مستهلک و فرسوده‌ای هستیم که بودجه‌ لازم برای بازسازی آن‌ها را نداریم و لذا ورود به این مقوله هم بسیار مهم و ضروری است.

مهندس دانشی در ادامه ساماندهی جبران خدمات کارکنان نیروی مدت موقت را خواستار شد و گفت: برخورداری از یک نظام یکپارچه انضباطی در حوزه کارکنان غیررسمی و ساماندهی دستمزد و بیمه این عزیزان نیز یکی دیگر از هدف‌های ماست.

وی همچنین هماهنگی ویژه بین ستاد وزات نفت، شرکت ملی نفت ایران و مناطق عملیاتی را خواستار شد و گفت: هرچقدر در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، هماهنگی بیشتری داشته باشیم، در رفع مشکلات کارکنان و بقا و بالندگی سازمان موفق‌تر خواهیم بود.

مهندس دانشی در پایان به سابقه انجام پروژه مطالعاتی نصر توسط اساتید برتر کشور در حوزه مدیریت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: این مطالعه، دستاوردها و نتایج بسیار خوبی داشت که می‌توان آن را در جهت استفاده منابع حداکثری، روزآمد کرد و مورد استفاده قرار داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.