کد خبر : 53940
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

دکتر مهراب زارعی رییس جامعه دندانپزشکان خوزستان:

محاسبه مالیات دندانپزشکان منطقی نیست / مالیات در خوزستان باید واقعی شود / در محاسبه مالیات دندانپزشکان به هزینه های بالا و استهلاک و گرانی تجهیزات بی توجهی شد

محاسبه مالیات دندانپزشکان منطقی نیست / مالیات در خوزستان باید واقعی شود / در محاسبه مالیات دندانپزشکان به هزینه های بالا و استهلاک و گرانی تجهیزات بی توجهی شد
مالیات در خوزستان باید واقعی شود

رييس هيت مديره جامعه دندانپزشكی ايران شعبه خوزستان گفت: بدلیل ویژگی های خاص خوزستان از جمله شرایط اقلیمی، نباید روند گرفتن مالیات در این استان همانند سایر استان های برخودار باشد.

دكتر مهراب  زارعی در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از نحوه محاسبه مالیات در خوزستان گفت: برای مثال در خصوص نحوه محاسبه مالیات دندانپزشکان اصلا به هزینه های بالا و استهلاک تجهیزات توجهی نشده است. برای نمونه ۴ سال پیش قیمت یونیت صندلی دندانپزشکی ۴۴ میلیون تومان بود ولی الان قیمت همین کالا به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است یعنی قیمت آن ۱۰ برابر شده است. عمر مفید برخی تجهیزات ندانپزشکی حدود ۵ سال است و بعد از ۵ سال باید این تجهیزات تعویض شوند یعنی برای همین یک قلم  کالا باید سالی ۱۰۰ میلیون تومان کنار گذاشت. در بقیه تجهیزات دندانپزشکی هم به همین شکل است و عملا هر ۵ سال یکبار این تجهیزات مستهلک می شوند و باید تعویض شوند که همین ها باعث می شود تا هزینه های این صنف بالا برود.

وی با اشاره به نوسانات نرخ دلار و تاثیر آن بر هزینه ها در صنف دندانپزشک گفت: برای نمونه سال گذشته نرخ دلار حدود ۵۰ درصد رشد داشت و همین موضوع باعث شد تا نرخ خرید برخی تجهیزات پزشکی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و این در حالی است که تعرفه خدمات دندانپزشکی در طول سال ثابت است و از ابتدای سال تا پایان سال باید با همین تعرفه پیش برویم و اگر کسی مقداری از تعرفه بالاتر دريافت نماييد با مشكلات قانونی و شكايت تعزيرات روبرو می شود. خدمات عمومی در طول سال ثابت نيست ولی تمام هزینه ها از جمله آب، برق، گاز، دستمزد نیروی انسانی و … افزایش چشمگیری دارد. سال گذشته تعرفه خدمات وزارت بهداشت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشت و این در حالی است که هزینه بسیاری از تجهیزات پزشکی حداقل ۵۰ درصد گران شده است.

رییس جامعه دندانپزشكی خوزستان با بیان اینکه نحوه محاسبه مالیات دندانپزشکان منطقی نیست گفت: مبنای مالیات دندانپزشکان بر اساس ۷۰ درصد هزينه و ٣٠ درصد درآمد است ولی به این موضوع توجه نمی شود که هزینه ها در صنف دندانپزشکی اعم از آب، برق، عوارض شهرداری، خرید مواد و تجهیزات، حقوق نیروی انسانی و … خیلی بالاتر رفته است و با این درآمدی که دندانپزشکان دارند فقط می توانند این درآمد را صرف موارد بالا کنند. در خصوص مالیات، در حال حاضر فشار زیادی به جامعه پزشکی وارد شده است. پزشکان سرمایه های استان هستند و نباید شرایط به گونه ای شود تا پزشکان استان به سایر استان های برخوردار مهاجرت کنند. شرایط خوزستان بخصوص از لحاظ اقلیمی و گرمای شدید، ريزگردها، کمبود مراكز رفاهی، فضای سبز ناكافی و دهها مشكل ديگر موجب مهاجرت همه اقشار و نه فقط پزشكان از استان گرديده است.

دکتر زارعی در پایان گفت: بنظر می رسد مسئولين امر باید به گونه ای در خصوص ماليات و ايجاد خدمات رفاهی براي آحاد جامعه شريف خوزستان تلاش نمايند كه بيشتر تشويق و ترغيب به ماندن شوند نه اینکه به فکر مهاجرت باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.