کد خبر : 54335
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

لزوم توسعه دفاع از جایگاه وکیل / وکلا همیشه در معرض آسیب‌ و تهدید هستند / مرکز وکلای قوه قضاییه ظرفیت های خوبی برای حمایت از وکلا دارد

لزوم توسعه دفاع از جایگاه وکیل / وکلا همیشه در معرض آسیب‌ و تهدید هستند / مرکز وکلای قوه قضاییه ظرفیت های خوبی برای حمایت از وکلا دارد

مرکز وکلای قوه قضاییه ظرفیت های خوبی برای حمایت از وکلا دارد

هادی فراز – آفتاب کارون / دکتر بدر سودانی نامزد سومین دوره انتخابات شورای عالی وکلا مرکز وکلای قوه قضاییه ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از جامعه وکلا بیان داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری، حضور وکلا در پرونده‌های قضایی ضروری به نظر می رسد و در این راستا باید موضوع صیانت و دفاع از جایگاه وکیل توسعه یابد.

دکتر بدر سودانی با تاکید بر اینکه باید برای حمایت از جامعه وکلا برنامه ریزی کرد و به مطالبات و خواسته های آنها توجه کرد گفت: وکلا در واقع سنگربانان دفاع بی سنگر هستند. جایگاه جامعه وکلا در واقع پاسداشت حقوق ملت است بنابراین باید بیش از گذشته به جایگاه وکیل و نهاد وکالت توجه کرد.

وی با بیان اینکه بعضا شاهد هستیم برخی وکلا مورد تعرض قرار می گیرند و در معرض آسیب‌ و تهدید هستند گفت: در حالی که وکیل در راستای دفاع از حقوق شهروندی گام برمی دارد ولی گاهی اوقات می بینیم از سوی اصحاب دعاوی و طرفهای مقابل و کسانی که نتیجه پرونده به سودشان تمام نشده است مورد تعرض های گوناگونی قرار می گیرد این در حالی است که اصولا وظیفه یک وکیل دفاع از موکل است لذا در چنین مواردی باید قانون بدنبال حمایت و صیانت از حقوق وکیل باشد و برای پیشگیری و حمایت از وکلایی که بعضا در معرض خطر هستند برنامه ریزی کند. در واقع باید قانون حمایت از وکلا بصورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و متولیان برای آن برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به نقش مهم وکلا در جامعه گفت: در هر جامعه ای که وکلای مجرب، با دانش و قوی فعالیت داشته باشند طبیعتا شهروندان آن از احساس آرامش و امنیت بیشتری برخوردارند چون وکیل در مسیر برقراری عدالت و دفاع از حق تلاش می کند.

وی گفت: مرکز وکلای قوه قضاییه دارای ظرفیت های خوبی برای حمایت از جامعه وکلا می باشد. نهادینه کردن فرهنگ وکالت به نحوی که تمام افراد و همه طبقات جامعه احساس نیاز به خدمات وکلا داشته باشند، ارتقای جایگاه وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی و کاهش مشکلات حقوقی مردم با ارائه خدمات تخصصی در مرکز وکلای قوه قضاییه، افزایش ارائه خدمات مرکز وکلای قوه قضاییه به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، تلاش مرکز وکلای قوه قضاییه برای تحقق و ارتقای حقوق شهروندی، گسترش همکاری‌های مرکز وکلای قوه قضاییه با دستگاهها، نهادها و سازمانها در حوزه‌ خدمات حقوقی، حرکت پرشتاب مرکز وکلای قوه قضاییه در راستای اجرا و تحقق سند تحول قضایی، تقویت و استمرار تلاش مرکز وکلای قوه قضاییه برای احیای حقوق عامه، حرکت بیش از پیش مرکز وکلای قوه قضائیه به سمت مردمی بودن و همچنین اجرای طرح های هر مسجد یک حقوقدان و هر مدرسه یک حقوقدان با همکاری نهادهای مربوطه با هدف حل مشکلات حقوقی مردم از جمله ظرفیت و رویکردهای شاخص مرکز وکلای قوه قضاییه است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.