کد خبر : 54355
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

فعالیت بیش از ۱۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در خوزستان

فعالیت بیش از ۱۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در خوزستان

 عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان از فعالیت بیش از یک هزار و ۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در استان خبر داد

 عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان از فعالیت بیش از یک هزار و ۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در استان خبر داد و گفت: قراردادهایی که در بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه کسب منعقد می‌شوند، حتی با وجود حضور شاهدان، غیر قانونی و غیر رسمی هستند و ارزش رسیدگی و حقوقی ندارند.

محمد جامع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس دریافت استعلامات از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به عنوان متولی اصناف، در حال حاضر بیش از ۷۶۲۰ واحد بنگاه و مشاور املاک در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: در این زمینه براساس ارزیابی‌هایی که در حال انجام است، از این تعداد بیش از ی۱۳۰۰ واحد صنفی مجوز فعالیت و کد اختصاصی و پروانه کسب ندارند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: الصاق مجوز پروانه کسب، نرخ‌نامه و دوره‌های تخصصی در معرض دید مشتریان یک الزام است و در صورتی که مردم این مدارک و مستندات را مشاهده نکنند، شک نداشته باشند که واحد صنفی فاقد مجوز است.

جامع با اشاره به تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان عنوان کرد: انتظار بود قبل از تشکیل این کارگروه تخصصی، اتحادیه مشاوران املاک، اتاق اصناف و سازمان صمت خوزستان بر فعالیت بنگاه‌های املاک در استان نظارت می‌کردند.

وی تصریح کرد: تعداد بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه فعالیت در استان خوزستان قابل توجه است و نیاز به رسیدگی دارد. فعالیت مشاوران املاک بدون مجوز محدود به منطقه خاصی نیست و در همه مناطق وجود دارند و تنها راه کنترل اینگونه فعالیت‌ها، مطالبه مردمی و گزارش تخلفات است.

عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان خاطرنشان کرد: قراردادهایی که در بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه کسب منعقد می‌شوند، حتی با وجود حضور شاهدان، غیر قانونی و غیر رسمی هستند و ارزش رسیدگی و حقوقی ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.