تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۸

با امضای یک تفاهم‌نامه در حوزه مسئولیت اجتماعی

فرصت‌ اشتغال كارجویان دوره‌دیده فنی و حرفه‌ای در پیمان‌های مناطق نفتخیز جنوب افزایش یافت

فرصت‌ اشتغال كارجویان دوره‌دیده فنی و حرفه‌ای در پیمان‌های مناطق نفتخیز جنوب افزایش یافت
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور و كمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف افزایش فرصت‌های اشتغال فراگیران آزاد و تحت‌پوشش دوره‌های فنی و حرفه‌ای در پیمان‌های مناطق نفتخیز جنوب، تفاهم‌نامه همكاری امضا کردند.

آفتاب کارون:

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور و كمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف افزایش فرصت‌های اشتغال فراگیران آزاد و تحت‌پوشش دوره‌های فنی و حرفه‌ای در پیمان‌های مناطق نفتخیز جنوب، تفاهم‌نامه همكاری امضا کردند.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، این تفاهم‌نامه روز سه شنبه ۴ خردادماه به امضای مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حسین فیروزی معاون توسعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور و حجت‌اله عبدالملكی معاون اشتغال كمیته امداد امام خمینی (ره) رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و به منظورافزایش كمی و كیفی فرصت‌های اشتغال فراگیران دوره‌های یادشده در مشاغل تكنسینی پیمانكاران، توسعه زمینه‌های همكاری مشترك آموزشی، علمی، پژوهشی و فنآوری در حوزه فعالیت شركت و جهت نیل به رشد و توسعه اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و نیز هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در گستره استان‌های واقع در مناطق عملیاتی منعقد شد.

تقویت زمینه اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش كمی و كیفی فرصت‌های اشتغال برای كارجویان عادی و مددجوی كمیته امداد امام خمینی (ره) و توسعه دانش فنی نیروهای كاردان (تكنسین) شاغل در شركت‌های پیمانكار طرف قرارداد در پیمان‌های جدید شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نیز افزایش سطح ایمنی پروژه‌های صنعت نفت به ویژه در مناطق همجوار تأسیسات شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اهداف این تفاهم‌نامه است.

در این مراسم، ابتدا شهرام وردک رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تشریح اهمیت و روش اجرای این تفاهم‌نامه پرداخت.

سپس محمدرضا جلودار ناصری رئیس امور حقوقی و قراردادهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز بر آمادگی این اداره در جهت اجرایی کردن مفاد این تفاهمنامه در پیمان‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد.

در ادامه دکتر طالبیان مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز ضمن قدردانی از طراحی و انعقاد این تفاهمنامه ارزشمند، بر لزوم تطابق آموزش‌های ارائه شده با نیازهای پیمان‌ها تاکید کرد.

دکتر فیروزی معاون سازمان فنی حرفه ای کشور هم ضمن قدردانی از اهتمام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، از اعلام آمادگی کامل این سازمان برای اجرایی کردن مفاد این تفاهمنامه و توسعه توانمندی‌های آموزشی و توسعه امکانات و خدمات سازمان در استان های مرتبط با این تفاهمنامه خبر داد و گفت: این شکل از توانمندسازی ذی‌نفعان باید الگویی در ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکت‌ها در سراسر کشور باشد.

دکتر عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی  نیز ضمن قدردانی از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به سبب انعقاد این تفاهمنامه بیان داشت: تفاهمنامه حاضر، فرصت بزرگی برای کارجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)است و باید بدانیم که ایجاد اشتغال برای هر نفر می‌تواند نجات بخش یک خانواده باشد.

در پایان مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه در بحث توسعه پایدار باید به ۳ ضلع اقتصاد، جامعه و محیط زیست به شکل متوازن بپردازیم اظهار داشت:‌ در مسئولیت اجتماعی نیز ضرورت دارد از کمک مستقیم به سمت توانمندسازی حرکت کنیم و این تفاهمنامه گام مهمی در همین راستاست.

وی گفت: مناطق نفتخیز جنوب همواره و به‌ویژه در دو سال اخیر بر حوزه مسئولیت اجتماعی تمرکز ویژه‌ای داشته و برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت به پروژه‌های توسعه میادین مناطق نفتخیز پیوست مسئولیت اجتماعی الحاق شده است.

مهندس محمدی افزود: در کنار کار شبانه روزی همکاران ما که با هدف تولید پایدار و بی‌وقفه انرژی و درآمد کشور صورت می پذیرد، صنعت نفت و مناطق نفت خیز جنوب باید تربیت و تامین هدفمند نیروی انسانی از جوامع محلی را در کنار مهارت آموزی لازم، پیگیری نماید تا به هدف والای توانمندسازی نائل گردد و اقداماتی نظیر تفاهمنامه حاضر با همین هدف انجام گرفته است.

وی ضمن قدردانی از مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد که با کمک آنها این تفاهمنامه منشاء خیر و برکت برای کارجویان و جوانان ساکن در استان‌های نفتخیز جنوب و جنوب‌غرب کشور و به ویژه مناطق محروم واقع در مناطق نفتخیز باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.