تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

توسط كارشناسان مناطق نفتخيز جنوب به انجام رسيد؛

طراحی و اجرای روش نوین در راه‌اندازی توربین مارس ایستگاه تزریق گاز كرنج

طراحی و اجرای روش نوین در راه‌اندازی توربین مارس ایستگاه تزریق گاز كرنج
توربين گازی ايستگاه تزريق گاز ۶۰۰ كرنج رديف ب، با طراحی و اجرای روشی نوين توسط كارشناسان شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب راه‌­اندازی شد.

آفتاب کارون:

توربين گازی ايستگاه تزريق گاز ۶۰۰ كرنج رديف ب، با طراحی و اجرای روشی نوين توسط كارشناسان شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب راه‌­اندازی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌­رسانی نفتخيز، مدير توليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در ارتباط با اين خبر گفت: توربين سولار مارس مذكور پيش از اين به منظور رفع اشكال و تعميرات اساسی به شركت­ وود گروپ واگذار شده بود اما پس از چندبار راه‌­اندازی و نصب به علت دمای بالا، لرزش­های غيرعادی و اشكالات متعدد ديگر ادامه كار آن ممكن نبود.

مهندس غلامرضا نورانی افزود: هزينه بسيار بالای تعمير، تحريم‌های ظالمانه و نياز عملياتی ايستگاه به توربين باعث شد تا كارشناسان در مديريت توليد و شركت بهره‌­برداری نفت و گاز آغاجاری اقدام به بررسي اوليه و سپس راه‌­اندازی اين توربين و بازرسیها و تست‌­های عملكردی جهت اطمينان از صحت كاركرد اين توربين نمايند.

وی ادامه داد: اين بازرسی‌ها در دو بخش اصلی مكانيك شامل چرخش روتورها، مسيرهای روغن و هوا، عملكرد تيغه­های  راهنمای  هوای  توربين و بخش ابزار دقيق شامل بررسی حسگرهای لرزش و حرارت توربين صورت گرفت.

مهندس نورانی بيان داشت: اين توربين پس از انجام بازرسی‌ها توسط تعميرات بهره­‌برداری نفت و گاز آغاجاری و با نظارت خدمات مهندسی تعميرات مكانيك نصب شد.

وی با اشاره به تجارب ناموفق شركت­‌های تعميركننده در هنگام راه­‌اندازی اين توربين گفت: به منظور جلوگيري از اشكالات محتمل و راه‌­اندازی مطمئن­تر، روش راه­‌اندازی مرحله ­ای برای اين توربين برای اولين بار طراحي و انجام شد و توربين با همت و تلاش و پذيرش ريسك همكاران، با انجام ۱۰ مرحله استارت در مدار عمليات قرار گرفت.

مدير توليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در پايان ضمن بيان اينكه اين اقدام بدون صرف هيچ گونه هزينه ارزی و ريالی انجام شده، گفت: درحال حاضر اين توربين با شرايط بسيار خوبی و بدون اشكال بيش از ۱۷۰۰ ساعت است كه در سرويس عمليات قرار دارد.

شايان ذكر است ايستگاه تزريق گاز CS600 يكی از مهمترين ايستگاه‌های تزريق گاز كشور است كه در شركت بهره‌­برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.