تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

ضرورت هماهنگی بخش های مختلف صنعت نفت برای تدوین تاریخ شفاهی

ضرورت هماهنگی بخش های مختلف صنعت نفت برای تدوین تاریخ شفاهی

حسین شاملی، مدیر این مرکز دیروز (دوشنبه، ۲۰ شهریورماه) در سومین نشست تدوین دستورعمل تاریخ شفاهی مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت ضمن خیر مقدم به مهمانان، از تاریخ‌ شفاهی به‌عنوان یکی از راه‌های پژوهش نام برد و اظهار کرد: برای تدوین تاریخ شفاهی نباید تنها گذشته را جستجو کرد، هم‌اکنون نیز موضوعات جذاب و مهمی در صنعت نفت برای پژوهشگران وجود دارد. 

آفتاب کارون:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز به نقل از مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، حسین شاملی، مدیر این مرکز دیروز (دوشنبه، ۲۰ شهریورماه) در سومین نشست تدوین دستورعمل تاریخ شفاهی مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت ضمن خیر مقدم به مهمانان، از تاریخ‌ شفاهی به‌عنوان یکی از راه‌های پژوهش نام برد و اظهار کرد: برای تدوین تاریخ شفاهی نباید تنها گذشته را جستجو کرد، هم‌اکنون نیز موضوعات جذاب و مهمی در صنعت نفت برای پژوهشگران وجود دارد.
وی تصریح کرد: انواع قراردادهای نفتی، ساخت پالایشگاه، گازرسانی، توسعه میادین نفتی و … برخی از موضوعات جذاب برای پژوهشگران در حال حاضر است که ثبت آن می‌تواند سندی برای آیندگان باشد.

مدیر مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت با اشاره به انتشار چند مجموعه از خاطرات وزیران پیشین نفت ایران در قالب تاریخ شفاهی در این مدیریت گفت: تاکنون مجموعه‌هایی که در این مدیریت منتشر شده بر محوریت «شخص» بوده اما حرکت با محوریت «سوژه» هم قابل پیشنهاد است تا پژوهشگران به صورت همزمان چند دیدگاه را در کنار هم بررسی کنند.
شاملی حضور نمایندگان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست را مهم ارزیابی و از این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ایران نام برد و افزود: بخش مهمی از  تاریخ صنعت نفت ایران در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب رقم خورده و تاریخ نفت با این شرکت عجین شده است.
وی با بیان اینکه ثبت تاریخ شفاهی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز شده و تاکنون ۳۰۰ ساعت گفت‌وگو ضبط شده است، اظهار امیدواری کرد یک وحدت رویه در صنعت نفت برای ثبت، ضبط و انتشار تاریخ این صنعت شکل بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.