تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

معاون سازمان انرژی اتمی ایران:

شتاب علمی صنعت نیشکر کم‌نظیر است

شتاب علمی صنعت نیشکر کم‌نظیر است

معاون سازمان انرژی اتمی ایران شتاب صنعت نیشکر در توسعه و فناوری را کم‌نظیر ارزیابی کرد و این رشد را ناشی از حضور مدیران باتجربه و استفاده از ظرفیت‌های علمی دانست.

آفتاب کارون:

photo1756053344

معاون سازمان انرژی اتمی ایران شتاب صنعت نیشکر در توسعه و فناوری را کم‌نظیر ارزیابی کرد و این رشد را ناشی از حضور مدیران باتجربه و استفاده از ظرفیت‌های علمی دانست.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر سید پژمان شیرمردی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری فناورانه بین نیشکر و سازمان انرژی اتمی با بیان این مطلب، گفت: در صنایع دیگر نیز اگر مانند صنعت نیشکر نگاه مبتنی بر علم حاکم باشد، روند توسعه شکل خواهد گرفت و می‌توان اثرات تحول را دید.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران به تفاهم‌نامه با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اشاره کرد و افزود: با این تفاهم‌نامه، صنعت نیشکر دروازه ورود فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز در حوزه کاربرد پرتوها خواهد شد.

نیشکر یک صنعت ارزشمند است

به گفته او، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یک صنعت ارزشمند است که بخشی از امنیت غذایی کشور را تامین می کند و با سرعت قابل توجهی در حال رشد است.

دکتر سید پژمان شیرمردی در ادامه بیان داشت، ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به دلیل مختلف از بین می‌رود.  یکی از روش های کاهش ضایعات و تلفات کشاورزی استفاده از پرتوهاست و با استفاده از پرتوها میکروارگانیسم‌ها و آفات را کاهش دهیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران به نحوه اجرای تفاهم‌نامه در صنعت نیشکر اشاره کرد و عنوان کرد، سازمان انرژی اتمی در بخش مجموعه نیشکر در حوزه حسگرها و حوزه اقدامات فرآیندی کارهای خوبی را می‌تواند انجام دهد.

 کاهش میزان آفات و میکروارگانسیم ها در صنعت نیشکر

به گفته شیرمردی، سازمان انرژی اتمی در حوزه فرآیندی، با نصب سامانه‌های پرتودهی می‌تواند به کاهش میزان آفات و میکروارگانسیم ها در صنعت نیشکر کمک کند تا یک محصول سالم و صادرات محور با کیفیت داشته باشیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به بیان توانمندی‌های استان خوزستان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، پتروشیمی و … اشاره کرد و تاکید کرد، خوزستان استانی استراتژیک است و ظرفیت بالقوه‌ای برای توسعه  فناوری صلح آمیز هسته ای را دارد و می‌تواند به عنوان فناوری انرژی صلح آمیز هسته‌ای در منطقه معرفی شود.

افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نیشکر با فناوری هسته‌ای

وی صنعت نیشکر را پیشتاز استفاده از فناوری هسته‌ای در کشور دانست و گفت، این صنعت، صنعتی ارزشمند است که با استفاده از فناوری هسته‌ای می‌تواند کیفیت و کمیت محصولات تولیدی را افزایش دهد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری فناورانه را مقدمه‌ای بر شروع فصل جدید عنوان کرد که شرایط را برای توسعه و پیشرفت این صنعت بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

امروزه فناوری انرژی هسته‌ای و پرتوها، کاربردی زیادی در حوزه های تولید انرژی، کشاورزی، صنعت و سلامت در جوامع دارد که باید از این فناوری برای نیاز کشورمان در حوزه های مختلف استفاده کرد.

تفاهم‌نامه همکاری فناورانه به منظور کاهش ضایعات تولید شکر، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه‌ای برای حل مسائل و چالش‌های صنعت نیشکر، استفاده از توان و ظرفیت سازمان انرژی اتمی برای پرتودهی محصولات و افزایش بهر‌وری و بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و سلامت منعقد شد.

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، دکتر سید پژمان شیرمردی از کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)، شرکت لوح سبز جنوب، شرکت خوراک دام شعیبیه، شرکت خمیرمایه و الکل رازی و موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر بازدید بعمل آوردند و با روند تولید محصولات این صنعت آشنا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.