تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی: جذب نیروی كار رسمی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی اولویت ماست

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی: جذب نیروی كار رسمی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی اولویت ماست
سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: جذب نيروی کار رسمی در برابر نیازهای استخدامی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی، اولویت ماست.

آفتاب کارون:

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: جذب نيروی کار رسمی در برابر نیازهای استخدامی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی، اولویت ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، مهندس علی مددی روز یکشبنه(۹ آبان ماه ۱۴۰۰) در نشست با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گفت: در دولت سیزدهم مجموعه‌ای از صنعت نفت را تحویل گرفتیم که متاسفانه شرایط درخور و شان کارکنان این صنعت را نداشته است.

وی افزود: از یک طرف با یک سازمان رسمی و حاکمیتی بسیار تضعیف شده، روبه اضمحلال، پیر و خسته و از طرف دیگر  سازمان غیررسمی بسیار تبعیض آلود همراه با یک نظام جبران خدمات بسیار متفاوت، گسترده و پرمشغله روبرو بودیم.

مهندس مددی به برخی چالش‌های حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: حجم بسیار بالایی از نیروهای غیررسمی در صنعت نفت وجود دارد که این امر باعث شده دغدغه‌های نیروهای رسمی در آن دیده نشود و چالش بزرگ دیگر این است که نیروهای ارکان ثالث زیادی را وارد صنعت کردیم ولی متاسفانه به آنها توجهی در حوزه‌های آموزش منظم، بالابردن بهره وری و ساماندهی نشده است.

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت نیز بیان داشت: این موضوع یک بحران بوجود آورد و اگر از سال ۹۴ به تدریج نفرات آن را جذب می‌کردیم این بحران به‌وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه موضوعات و سیاست‌ها برای ما مشخص است و نگاه ما حفظ و توسعه صنعت نفت است، تصریح کرد: ما با حل مسئله در محل، کارمان را شروع کردیم و به حول قوه الهی اعتقاد داریم حل بسیاری از این مسائل و تصمیم‌گیری درخصوص آنها توسط خود شرکت‌ها قابل اتخاذ و انجام است.

مهندس مددی در ادامه برگزاری آزمون را اولویت وزارت نفت برشمرد و گفت: ماه گذشته به شرکت‌های اصلی نامه داده‌ایم تا ظرف مدت ۳ماه نیازهای استخدامی خود را اعلام کنند.

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به سه چالش عمده در حوزه نیروهای قرارداد مدت موقت اشاره کرد و گفت: چالش نخست ساماندهی و گروه بندی نظام جبران خدمات است که که در دستور کار ماست.

وی موضوع پذیرفته شدگان آزمون توانمندسازی را دومین چالش این نیروها عنوان کرد و افزود: اگرچه برگزاری این آزمون از سوی مرکز توسعه مدیریت مورد انتقاد ما بود چرا که رسالت این مجموعه چیز دیگری است؛ اما دراین خصوص چند جلسه برگزار شد و کارگروهی شکل گرفت و نهایتا تصمیم بر این شد که مصاحبه فنی-تخصصی برای افرادی که پذیرفته شده‌اند براساس تدوین شیوه نامه‌ای انجام بگیرد.

مهندس مددی، سومین چالش نیروهای قراردادی را جذب ایثارگران اعلام کرد و بیان داشت: از ۳۳هزار نفر نیروی قرارداد مدت موقت، ۵۴۰۰ نفر مشمول جذب ایثارگری هستند که فرایند آنها در حال انجام است.

سرپرست معاونت سرمایه انسانی وزارت نفت در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم که در مدت زمان مناسبی بتوانیم با جذب نيروی کار رسمی در برابر نیازهای استخدامی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی، توانمندی صنعت نفت را در این حوزه احیا کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.