کد خبر : 54477
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند / مدیریت سد گتوند به سازمان آب و برق واگذار شود / وزارت نیرو باید رویکرد خود را تغییر دهد تا در پاییز با مشکل کمبود آب مواجه نشویم

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند / مدیریت سد گتوند به سازمان آب و برق واگذار شود / وزارت نیرو باید رویکرد خود را تغییر دهد تا در پاییز با مشکل کمبود آب مواجه نشویم

شرکت آب نیرو صرفا با نگاه برق‌محور، آب سد گتوند را رهاسازی می‌کند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند گفت: شرکت آب نیرو صرفا با نگاه برق‌محور، آب سد گتوند را رهاسازی می‌کند.
مسعود اسدی اظهار کرد: زنجیره سدهای کارون در خوزستان قرار دارد اما مدیریت سد گتوند که آخرین حلقه زنجیره سدها در رودخانه کارون است، همچنان با شرکت آب نیرو در تهران است.
وی افزود: این شرکت منابع آبی را در خوزستان صرفا با نگاه برق‌محور استفاده می‌کند و نگاهی به بخش کشاورزی و آینده‌ای که ممکن است شرایط دشوار شود ندارد.
رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: میزان خروجی آب از این سد حدود ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه است در حالی که بیشترین میزان نیاز پایین دست حداکثر ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و این کار صرفا با نگاه برق محور در حال انجام است.
اسدی عنوان کرد: این مجموعه باید نسبت به استفاده از منابع آب استان خوزستان نهایت دقت و توجه را داشته باشد زیرا اگر در پاییز با کاهش نزولات آسمانی مواجه شویم در حوضه کارون با تنش آبی جدی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: وزارت نیرو باید این رویه و رویکرد را تغییر دهد تا در ادامه سال و به ویژه در پاییز با مشکل کمبود آب در حوزه‌های مختلف به خصوص کشاورزی مواجه نشویم.
رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین از استاندار خوزستان درخواست داریم تا اقدامات لازم برای واگذاری مدیریت بهره‌برداری از سد گتوند به سازمان آب و برق خوزستان را انجام دهد زیرا به هیچ وجه منافع استان در این نیست که پس از سال‌ها مدیریت این سد در اختیار شرکت آب نیرو باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.