کد خبر : 55600
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

محمدرضا دشت بزرگ از مشاورین املاک اهواز:

رونق تولید مسکن برای جوانان امکانپذیر است / دولت، مسکن با متراژ کم را برای چند سال در اختیار زوجین جوان قرار دهد / رونق بازار مسکن منجر به تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری می شود

رونق تولید مسکن برای جوانان امکانپذیر است / دولت، مسکن با متراژ کم را برای چند سال در اختیار زوجین جوان قرار دهد / رونق بازار مسکن منجر به تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری می شود
رونق تولید مسکن برای جوانان امکانپذیر است

یک مشاور املاک گفت: دولت باید بازار از جمله بازار مسکن را به خود بازار بسپارد و تصدی گری خود را از این بازار کم کند.

محمدرضا دشت بزرگ در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تا زمانی که اقتصاد بصورت دستوری باشد و دولت تعیین کننده باشد شاهد پیامدهای خوبی نیستیم لذا ضروری است که دولت اجازه دهد بازار مسیرش را خودش پیدا کند. دولت نباید تصدی گری بازار را بر عهده بگیرد. اقتصاد یک بازار است و این بازار خودش می تواند مسیر خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت باید تنها تورم را کنترل کند گفت: دولت در حوزه مسکن و ساخت و ساز نباید ورود کند. دولت وظیفه اش کنترل تورم است البته تورم هم یک شاخصه است که به مولفه های مختلفی از جمله افزایش نقدینگی، روابط بین الملل و … متصل است.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید مسکن برای جوانان امکانپذیر است پیشنهاد داد: برای تحقق این هدف بهترین کار این است که دولت خانه های با متراژ کم را البته نه بصورت تملیکی بلکه بصورت بازه های زمانی حدود ۲ تا ۳ ساله در اختیار جوانان قرار دهد که هم به ازدواج تشویق شوند و هم اینکه شعار فرزندآوری در عمل تحقق پیدا کند. البته پیشنهاد می شود بعد از این بازه زمانی و وقتی که زوجین دارای فرزند شدند مجددا این قرارداد البته در خانه هایی با متراژ بالاتر برای آنها تمدید شود.

این مشاور املاک افزود: این طرح باعث می شود زوجین در این بازه زمانی چند ساله بتوانند زندگی خود را تا حد زیادی سر و سامان بدهند و در آینده بتوانند صاحبخانه شوند. البته پیشنهاد می شود این خانه ها پس از این بازه زمانی در اختیار زوجین جدید قرار داده شوند.

محمدرضا دشت بزرگ در پایان گفت: این طرح در صورتی که اجرایی شود بسیاری از تنش های بازار مسکن را از بین خواهد برد و از سویی جوانان هم تشویق به ازدواج و فرزندآوری می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.