تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۲۵

روند واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگر منطقه آزاد اروند بررسی شد

روند واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگر منطقه آزاد اروند بررسی شد
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، از آمادگی این سازمان برای واگذاری زمین به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد.

آفتاب کارون:

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، نشست بررسی واگذاری زمین به خانواده معزز شاهد و ایثارگر منطقه آزاد اروند، در حضور مدیران و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند و رؤسای ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این نشست، ضمن تأکید بر جایگاه رفیع و لزوم حفظ شأن خانواده‌های شاهد و ایثارگر، رشادت‌های شهدا و ایثارگران در راه حفظ و حراست از کیان کشور که آسایش، امنیت و حفظ تمامیت ارضی امروز میهن را فراهم آوردند، ارج نهاده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، ضمن تأکید بر رفع دغدغه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در منطقه آزاد اروند در خصوص واگذاری زمین به ایشان، خواستار تسریع در روند این فرآیند و جانمایی مناسب این قطعه زمین‌ها شد.

معاون توسعه مدیریت و عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر، مرکز ثقل دفاع از تمامیت ارضی کشور بوده‌اند، گفت: رشادت‌های این عزیزان در مسیر مقاومت و دفاع از خاک کشور، باید مورد توجه قرار گیرد و به نوعی، ایثار شهدا در جبهه‌های دفاع از کشور و امنیت میهن، باید ارج نهاده شود.

عبدالرضا ارسطو، اظهار کرد: دو قطعه زمین در شهرهای آبادان و خرمشهر جانمایی و مراحل قانونی تملک و واگذاری آن انجام شده است.

وی افزود: در شهرستان خرمشهر، قطعه زمینی در مجاورت میدان مقاومت موسوم به ۳۰ هکتاری برای واگذاری به خانواده معظم شاهد و ایثارگر این شهرستان در نظر گرفته شده است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: این زمین شامل ۸۰ قطعه در مساحتی بالغ بر ۵/۴ هکتار است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: در شهرستان آبادان نیز، قطعه زمینی در کوی فرهنگیان تعیین شده که بالغ بر ۲/۲ هکتار مساحت دارد و دارای ۱۰۱ قطعه است. این واگذاری‌ها در شهرستان آبادان در قالب فاز اول صورت می‌گیرد و زمین‌هایی در مجاورت این نقطه جغرافیایی در مراحل بعدی به ایشان واگذار خواهد شد.

ارسطو خاطرنشان کرد: این قطعات در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان قرار گرفته تا در فرآیندی که در آینده نزدیک مشخص خواهد شد، در اختیار خانواده معزز شاهد و ایثارگر منطقه آزاد اروند قرار گیرد.

سرپرست مدیریت املاک و اراضی سازمان منطقه آزاد اروند، در پایان این نشست ضمن ارائه نکاتی پیرامون احصاء، تملک و انتقال مالکیت زمین‌های تعیین شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان جهت واگذاری به خانواده‌های معظم شاهد، گفت: در این مسیر سختی‌های فراوان و موانع بسیاری بود که قطعاً، استمداد از ارواح طیبه شهدا در مسیر رفع این موانع کارگر بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.