کد خبر : 49067
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، حمایت از تولید داخل است / کالای ثبت سفارش شده نباید مشابه داخلی داشته باشد

راه برون رفت مشکلات اقتصادی، حمایت از تولید محصولات داخلی و حمایت از صادر کنندگان است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در همایش سالیانه بسیج با موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید و توسعه صادارات با محوریت کشورهای عراق و سوریه در حضور مسئولین استانی و تولید کنندگان ، تجار و بازاریان اهواز گفت  : مهمترین گام در راه برون رفت مشکلات اقتصادی ،  حمایت از تولید محصولات داخلی  و حمایت از صادر کنندگان است .

به گزارش خبرنگار آفتاب کارون، مهندس ابراهیم نجفیان اظهار داشت : استان خوزستان نگین طلایی توسعه تجارت در کشور است و تنها استانی است که  دارای ۳ اتاق بازرگانی  و بیش از حدود  هزار  کارت بازرگانی فعال در کل کشور است که بسیار کم نظیر می باشد .

وی تاکید کرد: ولایتمداری ، مقاومت و ایثار در کنار این توانمندیها ، باعث شده که این استان ،  در ده ماه گذشته حدود ۵ میلیارد  و نهصد میلیون دلار صادرات به کشور های مختلف داشته باشد  که  حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار  آن صادرات  به عراق بوده که طبق هدف گذاری ما امیدواریم تا آخر سال تا دو  میلیارد دلار هم برسد .

وی گفت : در سیاست هایی جدید ثبت سفارش کالای وارداتی ، یکی از مهمترین آیتم ها در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان که همه به آن واقف هستند ، ثبت سفارش کالایی که مشابه تولید داخلی در کشور  باشد ممنوع و  اجازه ورود به داخل کشور را ندارند  ، از زمانی که ثبت سفارش را تفویض استانی کرده اند  همکاران ما در حوزه تجارت خارجی  استان فقط مجوز واردات کالای که  مشابه تولید داخلی در کشور نیست را می دهند .

نجفیان در ادامه  تاکید کرد که باید اقتصاد مان را به دست کسانی بدهیم که تا دندان مسلح در کنار ملت عزیزمان ایستاده اند و مقاومت ، ایستادگی و همسوئی با سیاست های کلان نظام  را از اهداف خود می دانند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.