تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان- سیبه عراق در آینده نزدیک

راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان- سیبه عراق در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست مشترک با یک هیأت عراقی در این کشور، از فعالیت خط آبی بندر آبادن- سیبه عراق به صورت رسمی از خردادماه سال‌جاری خبر داد.

آفتاب کارون:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست مشترک با یک هیأت عراقی در این کشور، از فعالیت خط آبی بندر آبادن- سیبه عراق به صورت رسمی از خردادماه سال‌جاری خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه سفر به استان بصره عراق، اظهار کرد: راه‌اندازی این مؤلفه گردشگری میان دو منطقه مجاور در دو کشور، ضمن ارتقای سطح مراودات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان دو ملت، موضوع گسترش توریسم سلامت را نیز دنبال خواهد کرد.

مهندس «علی زارعی» یادآور شد: بنادر آبادان و سیبه بصره عراق با هدف افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه دیدار دو هیأت از استان‌ بصره عراق و منطقه آزاد اروند، مالک بندر سیبه عراق اظهار کرد: امکانات لازم در خصوص راه‌اندازی بندر سیبه فراهم شده، اما برخی مجوزها تاکنون اخذ نشده که ظرف مدت یک هفته آینده دریافت می‌شود.

جاسم احمد افزود: بندر سیبه آمادگی لازم را برای راه‌اندازی خط آبی به شهر آبادان در اختیار دارد و بخشی از زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی در حال احداث است که این نواقص نیز ظرف یک‌ماه آینده مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشتی مسافری بندر سیبه-آبادان از هم اکنون آماده است یادآور شد: ساختمان گمرک و اداری بندر سیبه عراق به‌صورت کامل آماده شده و ساختمان این بندر ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مسافر را دارد.

بر اساس این گزارش، عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی کم نظیری بین ایران و عراق وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دروازه‌ها و کانال‌های ارتباطی میان دو کشور از طریق منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق است.

دکتر عبدالرضا ارسطو افزود: یک موضوع مهم مدیریت استفاده از اروند رود برای تردد زائران و گردشگران و مسافران است که با ایجاد ارتباط میان بندر آبادان و بندر سیبه عراق تردد گردشگران تسهیل می‌شود و هم چنین در هزینه و زمان صرفه‌جویی ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این خط آبی، راهکار خوبی برای تسهیل تردد زائران در ایام اربعین است که بار تردد را در مرز بین‌المللی شلمچه کاهش خواهش داد و در راه‌های انتقال زائران نیز تنوع ایجاد کرده و باعث جذابیت این مرز آبی برای گردشگران و زائران خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.