کد خبر : 53929
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

حفاظت از محوطه‌های تاریخی خوزستان بیشتر می‌شود

حفاظت از محوطه‌های تاریخی خوزستان بیشتر می‌شود
حفاظت از محوطه‌های تاریخی خوزستان بیشتر می‌شود
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان:
حفاظت از محوطه‌های تاریخی خوزستان بیشتر می‌شود
فرمانده یگان حفاظت اداره‎ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به کشف آثار باستانی از قاچاقچیان در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: از حفاری‌های غیرمجاز و آثار تاریخی سرقت شده اطلاع و گزارشی نداشتیم.
سرهنگ رامین مکناوی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون مشاهده‌ای از این آثار تاریخی نداشته است گفت: براساس بررسی و مطالعات کارشناسان و باستان‌شناسان تهرانی گفته شده که عمده آثار کشف شده از استان خوزستان هستند.
وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در خصوص هر گونه حفاری‌ غیرمجاز و دستگیری‌ اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده‌اند اما اینکه این آثار سرقتی کشف شده مربوط به چه تاریخی هستند اطلاعی در دست نداریم. در گزارش‌ها و اخبار منتشر شده نیز تاریخ این سرقت‌ها تعیین نشده است.
او با اشاره به اینکه آثار کشف شده ممکن است از حفاری‌های غیرمجاز انجام شده در سال‌های گذشته باشد متذکر شد: با توجه به حساسیت این موضوع به نیروهای یگان حفاظت شهرستان‌های مختلف استان تاکید شد که بیشتر به محوطه‌های تاریخی سرکشی کنند و از آثار تاریخی این استان حفاظت بیشتری انجام دهند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت همواره در خصوص چگونگی حفاظت از محوطه‌های تاریخی آموزش‌ می‌بینند بیان کرد: نیروهای یگان فعالیت زیاد و مستمری در محوطه‌های تاریخی داشته و دارند و در چند ماه اخیر هم دستگیری‌های زیادی داشتیم و هم باندهای قاچاق زیادی متلاشی شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.