حضور فعال شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان

حضور فعال شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خوزستان، فرصتی مناسب برای نمایش توان علمی و پژوهشی جوانان استان، است.

آفتاب کارون:

به گزارش روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب، دکتر محمد گلستان باغ، امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه، در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار استان خوزستان، هدف از این رویداد را، ارائه دستاوردها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان استان خواند و گفت: ارائه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری استان به عموم مردم و به خصوص نسل جوان و دانش آموزان، سبب افزایش امید در جامعه می‌شود و افزایش تعاملات سازنده صنایع استان با یکدیگر و با شرکت‌های دانش بنیان نیز،  از دیگر اهداف این نمایشگاه است که هر ساله در هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: پژوهش و فناوری مناطق نفت خیز نیز در این نمایشگاه حضور فعال داشته و دستاوردهای یک سال گذشته و اهداف آتی خود را ارائه می‌کند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان داشت: این شرکت، پیشتاز اعتماد به دانش بنیان‌ها بوده و شرکت برتر کشور در حوزه قراردادهای تولید بار اول است که در دو سال گذشته، بالغ بر ۱۶۶ پروژه تحقیقاتی به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان و ۱۰۰۰ پروژه تحصیلات تکمیل به مبلغ ۴ میلیارد تومان را به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این شرکت راهبری ۸ فقره قرارداد تولید بار اول به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان است که در دست اقدام هستند.

دکتر گلستان باغ با اشاره به گسترش تعاملات صنعت با مراکز دانشگاهی اذعان داشت: مراکز دانشگاهی تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان با در دست داشتن ۳۲ درصد از کل پروژه‌های فناورانه و تولید بار اول و همچنین ۳۸ درصد از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی سهم قابل توجهی در طرح‌های پژوهشی این واحد داشته‌ است.

وی در خصوص مهمترین اقدامات پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در حوزه تعامل با مراکز علمی گفت: برگزاری سمینارهای فناوران در یک سال گذشته افتتاح ۶ دفتر پژوهش مناطق نفت خیز جنوب در مراکز علمی و تحقیقاتی، امضای ۱۳ تفاهمنامه و توافق‌نامه همکاری با مراکز علمی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های داخل کشور بود که با حمایت مدیرعامل شرکت و همچنین مدیران عالی صنعت به انجام رسید.

این مدیرعالی در صنعت نفت جنوب، ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی جدید برای جوانان استان را جزو افتخار صنعت بر شمرد و افزود: از دیگر فعالیت‌های مرکز پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز راهبری ۳ هزار میلیارد تومان پروژه تولید بار اول با صرفه‌جویی ۱۲ میلیون یورویی بوده که باعث ایجاد فرصت شغلی برای  ۱۲۰۰ نفر از جوانان و متخصصان استان شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.