تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

نرخ خرید خرما را از الان اعلام کنید

نرخ خرید خرما را از الان اعلام کنید
قیمت خرما بر اساس تورم باشد.

هادی فرار / آفتاب کارون:

قیمت خرما بر اساس تورم باشد. دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: در حالی که نرخ برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم از هم اکنون اعلام شده است انتظار داریم نرخ خرید محصول خرما هم پیش از فصل برداشت اعلام شود تا نخلدار بتواند برای فروش محصول خود برنامه ریزی کند.

بنیامین خیرآبادی گفت: افزایش هزینه های تولید و قیمت نهاده های کشاورزی طی سالهای اخیر باعث شده تا کار کشاورزی از لحاظ اقتصادی با صرفه کمتری نسبت به گذشته برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان آبادان یکی از قطب های مهم نخلداری و تولید خرما است گفت: طی ماههای آینده شاهد برداشت محصول خرما خواهیم بود و درخواست کشاورزان نخلدار این است که از هم اکنون نرخ خرید خرما مشخص شود.

وی افزود: کشاورزان نخلدار هر ساله نگران اعلام بموقع قیمت محصول خرما هستند و بعضا می بینیم که برداشت نوبرانه خرما شروع می شود ولی هنوز نرخ خرما اعلام نشده است که این موضوع باعث می شود پای دلال و واسطه به باغات نخیلات باز شود. انتظار داریم امسال چند ماه قبل از برداشت خرما، قیمت این محصول اعلام شود تا کشاورزان با آسودگی خاطر بدانند خرمای خود را باید چقدر به دولت بفروشند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: نخل در واقع یک محصول استراتژیک و ارزآور برای استان و کشور است و یک سرمایه‌ ملی است لذا باید بیش از گذشته از نخلداران حمایت شود تا این قشر سختکوش انگیزه داشته باشند تولید را ادامه بدهند و دغدغه ای نداشته باشند.

بنیامین خیرآبادی در پایان گفت: انتظار نخلداران این است که با توجه به تورم موجود و از طرفی افزایش قیمت خدمات و نهاده‌های کشاورزی، قیمت خرما به گونه ای تعیین شود که منطقی باشد و برای کشاورزان نخلدار از صرفه اقتصادی خوبی برخوردار باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.