تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در ۱۰ ماه گذشته

جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در ۱۰ ماه گذشته

ایجاد سامانه اعطای مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند. معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، از جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در طول ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

آفتاب کارون:

ایجاد سامانه اعطای مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند. معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، از جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در طول ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

وی به این قبیل مشوق‌ها شامل اعطای آسان مجوزهای سرمایه‌گذاری، تسهیلات قانونی برای واردات مواد اولیه و خط تولید ، معافیت مالیاتی، اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته بالغ بر سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی جذب شده است که در پروژه‌های سرمایه‌گذاری این رقم شامل بخش‌های عمرانی، تجهیزات و ماشین آلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری شهری هزینه شده است . منظور از جذب سرمایه‌گذار این است که این هزینه های شامل ایجاد ساختمان واحد تولیدی، تهیه تجهیزات و سرمایه در گردش می‌شود. ضمن اینکه این سرمایه‌گذاری در بخش های تولیدات صنعتی ، شهری ، شهرک‌های صنعتی و پایانه مرزی شلمچه صورت گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص وضعیت زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند؛ تصریح کرد: سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بالغ بر ۹ هزار ۳۰۰ هکتار است که در میان مناطق آزاد کشور از نظر وسعت ، یک سایت بی نظیر است، این وسعت نسبت به مزایایی که در اختیار دارد، سختی‌هایی هم در کنار خود دارد که به تبع آن توسعه زیرساخت‌ها نیز در آن زمان بر و هزینه بر است. منابع دولتی هم محدود است و مواردی مثل سیل، پاندمی کرونا و .. این اصلاح را در حیطه زیرساخت، به تأخیر انداخت.

خزایی افزود: در خرمشهر وضعیت بهتری در زیرساخت‌ها نسبت به آبادان وجود دارد، در شهرک صنعتی آبادان نیز در دو سال آینده و پس از اتمام پروژه‌های زیرساختی که تعریف شده و در حال انجام است، وضعیت زیرساخت‌های این شهرک نیز بهبود خواهد یافت.

وی در خصوص برنامه‌ سازمان منطقه آزاد اروند برای حمایت از سرمایه‌گذران داخلی و خارجی، ضمن اشاره به مشوق‌های کلی و قانونی مناطق آزاد، گفت: با وجود ابلاغیه‌های جدیدی که در هیأت مدیره جدید مصوب و ابلاغ شده، یک سری از مراحل اخذ مجوز در منطقه تسهیل و یک سامانه جامع سرمایه‌گذاری ایجاد گشته که پایه این کار نیز از اروند شروع شده و سپس به سایر مناطق آزاد تسری یافته است، بر اساس این سامانه هیچگونه مکاتبه و حضور فیزیکی در ادارات توسط سرمایه‌گذار صورت نمی‌گیرد و این ساز و کار کاملاً آنلاین انجام میگیرد و تا آنجایی که مطلع هستم، نمونه آن در کشور نیست. تمام امور مربوط به اخذ مجوز نیز توسط سازمان منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد و در راستای تکریم سرمایه‌گذار امور مربوط به صدور مجوز، پروانه ساخت، پایان کار، تحویل زمین و مجوز محیط زیست (تا رده‌های مجاز که در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند است) و .. توسط این سازمان انجام می‌گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه ازاد اروند در خصوص مشوق کالای همراه مسافر در منطقه در پاسخ سوال یکی از شنوندگان، خاطرنشان کرد: در حیطه کالای همراه مسافر، کولرگازی اجازه ورود دارد و با قیمت های مناسب در اختیار خریدار قرار می گیرد . نمایشگاهی نیز در ابتدای سال جاری ایجاد شد که در آن، انواع مختلف کولرگازی با قیمت های بسبار مناسب و حتی مناسب تر از استان‌های همجوار عرضه شد که از استقبال خوبی برخوردار بود.

وی در خصوص نحوه حمایت از فعالیت‌های تجار و بازرگانان و اقدامات صورت گرفته در این خصوص، گفت: این سازمان در سال ۸۷ مرز شلمچه را تحویل گرفت، مرزی که تا پیش از آن قابلیت تردد آسان را نداشت اما از آن زمان تا کنون یک تحول اساسی در آن صورت گرفته و بالغ بر ۲۰ هکتار فضای تخلیه بارگیری در آن ایجاد شده و حدود ۶ هزار انبار مسقف توسط بخش خصوصی ایجاد شده، در حال حاضر بالغ بر ۷۰ هکتار فضای تخلیه بارگیری و انبارهای بخش خصوصی در این مرز وجود دارد. همچنین سه پایانه تخصصی در این پایانه وجود دارد و در بحث ترانزیت، «ایکس ری» نیز خریداری شده و در حال حاضر نصب شده و پس محوطه‌سازی اطراف، به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.