تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

ثبت‌نام طرح ملی مسکن + جزییات

ثبت‌نام طرح ملی مسکن + جزییات

متقاضیان می توانند با در نظر داشتن سه شرط لازم فعلا ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام ملی مسکن در ۴ استان خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با در نظر داشتن سه شرط لازم فعلا ثبت نام کنند.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از فارس، محمود محمودزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متقاضیان طرح ملی مسکن با در نظر داشتن شروط لازم می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: امروز ثبت نام برای مسکن در ۴ استان سیستان و بلوچستان،قم،خراسان شمالی و جنوبی آغاز می‌شود.

* احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی

محمودزاده با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود گفت: این سیاست برای کل کشور است و سیاست ما برای کلان شهرها در شهرهای جدید است.

وی ادامه داد:در طرح اقدام ملی در گام اول شرایط متقاضیان براساس قانون ساماندهی ۴ شرط برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکنی باشد.دوم اینکه از اول انقلاب از هیچ یک از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشد. سوم اینکه متاهل و چهارم اینکه سابقه ۵ سال سابقه سکونت داشته باشد.

* ۳۰ درصد آورده متقاضیان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرحله اول از متقاضیان ۳۰ درصد دریافت خواهد شد، ادامه داد: برای طرح اقدام ملی مسکن سقف و کف قیمتی تعیین نکرده‌ایم، اما به هر حال متوسط قیمت ساخت هر متر واحد مسکونی حدود ۲ میلیون تا دو و نیم میلیون تومان است، بنابراین تاکید می‌کنم که نمی‌توان گفت که آورده متقاضی چقدر خواهد بود.

محمودزاده تاکید کرد: نمی توان قیمت ثابت برای طرح ملی اقدام مسکن تعیین کرد، اما اگر بخواهیم به ریز توضیح دهیم این است که برای برخی واح هایی که در قالب بهره گیری از منابع بانک مسکن باشد، وام ۷۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: اقساط این وام می تواند برای وام ۷۵ میلیون تومان یک میلیون و ۲۰۰ هزار و برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

محمودزاده ادامه داد: ثبت نام کنندگان در صندوق مسکن یکم بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، پس در طرح اقدام ملی مسکن این تسهیلات می‌تواند به ساخت مسکن هم متصل شود.

* سود تسهیلات مسکن ۱۸ درصد است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها در طرح اقدام ملی مسکن سود ۱۸ درصد خواهد بود و فروش اقساطی آن ۱۲ سال است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شروع ثبت نام در ۴ استان یاد شده هر سه روز می توانند مدارک خود را ارایه دهند.پس مراحل ثبت نام از طریق سامانه است و کسانی که واجد شرایط هستند برای مراجعه حضوری باید به ادارات راه و شهرسازی،بنیاد مسکن و یا شهرهای جدید مراجعه کنند.

وی ادامه داد:استانهای کهگیلویه و بویر احمد،گلستان و کردستان از ابتدای هفته آینده و ۳ روز بعد با مراجعه به سامانه www.tem.mrud.ir مراجعه کنند.

به گفته وی، استانهای چهارمحال و بختیاری،همدان و یزد نیز هفته آینده ثبت نام خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد:کمتر از یک ماه آینده در شهرهای جدید نیز ثبت نام آغاز خواهد شد.

محمودزاده در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید، آورده متقاضیان باید چقدر باشد، گفت: در مرحله اول ثبت نام باید ۳۰ درصد قیمت تمام شده پرداخت شود، اما نمی‌توان برای این اقدام کف و سقف تعیین کرد، چرا که برخی واحدها ۲ طبقه و یا برخی واحدها ۸ طبقه خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا تفاوتی میان طرح مسکن مهر و طرح اقدام وجود دارد، گفت: طرح اقدام ملی یک طرح متفاوت است و بر اساس تامین مالی و قدرت متقاضی خواهد بود.

* پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن

وی همچنین از پیشنهاد جدیدی به بانک مرکزی خبر داد و گفت: به رییس کل بانک مرکزی پیشنهاد دادیم تا سقف تسهیلات خرید مسکن در صندوق پس انداز یکم افزایش یابد. در این زمینه مکاتبه‌ای با همتی رییس کل بانک مرکزی داشته ایم.

وی ادامه داد: چون صندوق پس انداز یکم از محل بازگشت اقساط مسکن مهر تغذیه می‌شود، از رییس کل بانک مرکزی درخواست کرده ایم تا موافقت کند، دو سال بازپرداخت بدهی بانک مسکن بابت بازپرداخت اقساط مسکن مهر استمهال کند تا شاهد افزایش سقف وام مسکن مهر باشیم.

وی ادامه داد:اگر با این موضوع و.پیشنهاد موافقت شود ۳۵۰۰ میلیارد تومان قدرت مالی در اختیار بانک مسکن می گذارد. با این اقدام یا سقف تسهیلات بالا می‌رود و یا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.