کد خبر : 47113
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

تجمع تراکتورداران اهوازی بدلیل کمبود سوخت + عکس / مهلت یک هفته ای تشکلهای کشاورزی برای حل مشکل سوخت

کشاورزان تراکتوردار در برخی مبادی ورودی اهواز اقدام به تجمع اعتراضی نمودند.

جمعی از کشاورزان تراکتوردار اهوازی صبح امروز در پی عدم حل مشکل سوخت مورد نیاز خود تجمع اعتراضی کردند.

بنا بر اطلاعات موثق از منابع بخش کشاورزی، در پی مشکل کمبود سوخت تراکتورداران بخش کشاورزی که اخیرا بوجود آمد و از سویی مقاومت شرکت پخش فرآورده های نفتی در برابر پیگیری های متعدد تشکلهای کشاورزی و عدم حل این مشکل، امروز ۱۹ مهرماه کشاورزان تراکتوردار در برخی مبادی ورودی اهواز اقدام به تجمع اعتراضی نمودند.

این کشاورزان قصد ورود به مسیرهای منتهی به جاده های اصلی شهر را داشتند که با رایزنی و درخواست مهندس اسدی رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان جهت دادن مهلت یک هفته ای به شرکت پخش فرآورده های نفتی و جهاد کشاورزی برای حل این موضوع متفرق شدند.

شایان ذکر است بر اساس نیاز واقعی بخش کشاورزی و به استناد محاسبه نظام صنفی کشاورزی، میزان سوخت مورد نیاز تراکتورهای استان سالانه حداقل ۳۶۰ میلیون لیتر می باشد. جهاد کشاورزی هم میزان سوخت مورد نیاز را ۳۲۰ میلیون لیتر برآورد و از شرکت پخش فرآورده های نفتی درخواست کرده است که ظاهرا مدیرعامل شرکت این عدد را نمی پذیرد و منجر به تشکیل جلسه کارشناسی بین کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی می شود که در این جلسه روی عدد ۳۰۵ میلیون لیتر توافق می شود که باز هم مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی نمی پذیرد و در جلسه مشترک با معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان عدد ۲۸۵ میلیون لیتر مورد توافق قرار می گیرد که اخیرا نجفی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان عدد ۲۷۷ میلیون لیتر را بعنوان آخرین حد مورد پذیرش خود اعلام می کند.

این اقدام نجفی و عدم پذیرش نظر سازمان های دولتی در مورد سوخت مورد نیاز بخش های تخصصی رویه ای قابل تامل می باشد.

همچنین موضوع دیگری که مورد اعتراض کشاورزان می باشد روند اداری بسیار طولانی دریافت سوخت می باشد به نحوی که کشاورز باید زمان زیادی را برای دریافت سوخت در تردد در مرکز خدمات جهاد کشاورزی، کافی نت، جهاد کشاورزی شهرستان و ایستگاه دریافت سوخت بگذراند که این روند حداقل یک هفته وقت کشاورز را می گیرد.

اخیرا نیز شرکت پخش فرآورده های نفتی حواله های سوخت تایید شده توسط جهاد کشاورزی را بصورت نصف تامین کرده که این مساله در آستانه فصل کشت، بحران جدی بوجود خواهد آورد و شرکت پخش فرآورده های نفتی علیرغم پیگیری ها و اخطارهای متعدد همچنان بی توجهی می کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.