تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

بیمه محصولات پاییزه در خوزستان تمدید شد

بیمه محصولات پاییزه در خوزستان تا ۳۰دی تمدید شد.

بیمه محصولات پاییزه در خوزستان تا ۳۰دی تمدید شد.
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: به منظور بهره مندی کشاورزان از تسهیلات حمایتی دولت و به دنبال استقبال کشاورزان خوزستانی از بیمه محصولات پاییزه ، زمان بیمه مزارع در استان تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ تمدید شد.
محمد آلاله در گفت و گو با ایرنا افزود: کشاورزان خوزستانی با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه ای در سراسر استان می توانند محصولات پاییزی خود را به صورت نقدی ، اقساط و یا به روش تهاتری بیمه کنند.
روش تهاتری به این صورت است ، کشاورزانی که از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مطالبه (خسارت) دارند می توانند با کسر مطالبات خود و بدون اینکه وجهی بپردازند نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
وی گفت: تاکنون ۲۹۹هزار هکتار از اراضی کشاورزی که عموما گندم ، کلزا و جو بوده است زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند.
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه کمک دولت به کشاورزان تنها از طریق فرایند بیمه کشاورزی امکان پذیر است ابراز امیدواری کرد تا پایان دی ماه کشاورزان خوزستانی بتوانند محصولات کشاورزی پاییزه خود را زیرپوشش قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی (خشکسالی ، سیلاب و گرد وغبار) همواره بخش کشاورزی خوزستانی را مورد تهدید قرار داده است و صندوق بیمه محصولات کشاورزی حامی اصلی کشاورزان عمل خواهد کرد از کشاورزان خوزستانی خواست در فرصت جدید ، نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند تا گام مهمی در امنیت غذایی مردم و کمک به توان مالی کشاورزان برداشته شود.
به گفته آلاله ۵۴درصد حق بیمه کشاورزی را دولت و تنها۴۶درصد را کشاورز پرداخت می کند.
بارندگی های شدید سه هفته پیش در شمال خوزستان بیش از سه هزار میلیارد ریال به کشاورزان خسارت زد و ۲۷۰ هزار تن سبزی و صیفی را از بین برد.
این محصولات چون زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی نبودند ، هیچ گونه خسارتی از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نخواهد شد.
تاخیر در پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، بارش های پربار پاییزی و امید به زمستان و بهار پربارش از عوامل دلسردی و کم رغبتی کشاورزان خوزستانی به بیمه محصولات کشاورزی است.
مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان امیدوار هستند تا پایان دی ماه که آخرین فرصت برای بیمه است سطح زمین های بیمه شده در استان به ۸۰۰هزار هکتار برسد.
در پاییز امسال حدود یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرکشت رفت که از این میزان ۵۲۰ هزار هکتار آن به گندم و جو (آبی و دیم) اختصاص دارد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۵٫۸ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال از سطح ۱٫۲ میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد.
تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از ۱۲۴ نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود.
طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۴۰۰، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم ۲۵ میلیون تن در سال برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.