تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

با مدیریت صحیح می توان بحران سیل را کنترل کرد / سیلاب خسارت زیادی به کشاورزی زد

سیلاب خسارت زیادی به زمین‌های کشاورزی خوزستان وارد کرد.

یک فعال بخش کشاورزی خوزستان گفت: بدون تردید سیل بعنوان یکى از مهمترین بلایاى طبیعى شناخته شده است که هم از نظر تلفات جانى و هم از نظر خسارات مالى به بشر خسارت وارد می کند.

ناصر سجیرات با اشاره به اینکه کشور ما در یک شرایط آب و هوایی واقع شده که همواره با پدیده سیل روبروست گفت: مسئولین باید تدابیر لازم را برای مقابله با این پدیده اتخاذ نمایند. با یک مدیریت صحیح و برنامه ریزی مناسب می توان تا حد زیادی بحران سیل را مدیریت کرد و از وسعت سیل جلوگیری نمود تا بتوان خسارات احتمالی وارده را تاحد امکان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه سیلاب باعث خسارت زیادی به زمین‌های کشاورزی خوزستان شده است گفت: سیل خوزستان به اراضی زراعی، باغی و دام و طیور خسارت وارد کرد. لازم است برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی، تدابیر لازم اندیشیده شود.

این فعال بخش کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری، بحران سیلاب را با توجه به بارش های سنگین مدیریت می کند. برای مدیریت سیلاب باید طرح های آبخیزداری با جدیت بیشتری توسعه یابد. در واقع اجرای طرح های آبخیزداری، بحران سیلاب را با توجه به بارش های سنگین مدیریت می کند. از سویی باید از تجربیات گذشته در مدیریت بحران سیل استفاده کرد و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز مانع از بروز خسارات و تلفات شد.

ناصر سجیرات با بیان اینکه وقوع سیل‌های اخیر زنگ خطری برای کشور بشمار می‌رود تاکید کرد: اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری و مشارکت مردم در بهره‌برداری از سیلاب می‌تواند کمترین آسیب را به استان‌های سیل خیز بویژه خوزستان وارد کند.

وی گفت: با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی های سالهای اخیر که بر کشور حاکم است باید حداکثر استفاده از  مدیریت سیلاب را داشت به طوری که تهدید سیل را به یک فرصت برای رفع مشکلات کم آبی تبدیل کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.