کد خبر : 55793
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

بانک‌های عامل شعبه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کارآفرینان ایجاد کنند

بانک‌های عامل شعبه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کارآفرینان ایجاد کنند
بانک‌های عامل شعبه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کارآفرینان ایجاد کنند
بانک‌های عامل شعبه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کارآفرینان ایجاد کنند
استاندار خوزستان بر ضرورت حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید و به بانک‌های عامل پیشنهاد کرد شعبه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کارآفرینان ایجاد کنند.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا، علی اکیر حسینی محراب در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و بانک‌ها در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان بیان کرد: باید شعبه ویژه‌ای در بانکها راه اندازی شود تا موانع کارآفرینان در کمترین زمان ممکن بررسی و رفع شود.
وی تاکید کرد: حل مشکلات کارآفرینان باید طبق قانون در اولویت کاری بانکها قرار گیرد و مسوولان بانکها درک متقابلی از مشکلاتشان داشته باشند.
حسینی‌محراب تصریح کرد: کشور با تصمیم و اراده مقام معظم رهبری وارد فاز جدیدی از پیشرفت و توسعه در حوزه موشکی، هسته‌ای، دانش بنیان و نانو شده که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.
وی با اشاره به آینده‌نگری مقام معظم رهبری اظهارکرد: مدیریت استراتژیک در دستور کار قرار گرفته و ما نیز باید دنباله‌رو آن باشیم.
استاندار خوزستان گفت: جوانی که فکر و ایده‌اش را عرضه می‌کند باید از آن پشتیبانی کنیم و موانع را برطرف کنیم؛ باید کاری کنیم دانشمندان جوان کشورمان بتوانند ایده‌های جدید خلق کنند تا کشور اوج بگیرد و به عنوان یک ابرقدرت شناخته شود.
حسینی‌محراب به پیشرفت‌های هوافضا در کشور اشاره و بیان کرد: پرداخت مالیات شرکت‌های دانش بنیان باید به گونه ای باشد که بستر مناسب برای پارک علم و فناوری به گونه ای فراهم شود تا بنیاد نخبگان و جامعه دانشگاهی بتوانند بدون دغدغه تولید علم کنند.
وی با تاکید بر اینکه فقط دانش‌بنیان ها می‌توانند کشور را به مقصد برسانند ادامه داد: باید صندوق‌های خطرپذیر با همکاری صنایع و پارک علم و فناوری تشکیل شوند و زمینه برای تولید قطعات موردنیاز صنایع فراهم شود تا از کشورهای خارجی بی‌نیاز شوند.
استاندار خوزستان با اشاره به استعدادهای درخشان نخبگان خوزستان اضافه کرد: هنرستان‌ها باید در کنار صنایع شکل بگیرند و روش‌های تامین مالی جدید طراحی شود.
حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ضمانت‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان، امضای تفاهم نامه لازم است و برای حل مشکلات کارآفرینان و دریافت تسهیلات باید راهکار ارائه شود.
وی با تاکید بر حمایت صنایع خصوصی از صندوق پژوهش تاکید کرد و گفت: باید نیازمندی های صنایع در قالب قراردادهایی در داخل استان تولید شود و اجازه داده نشود از صنایع تولیدی دیگر استان‌ها خریداری شود مگر اینکه تکنولوژی و یافته‌های علمی آنها بهتر باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.