کد خبر : 54831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۱

اهالی فرهنگ و هنر خوزستان نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت نیستند

اهالی فرهنگ و هنر خوزستان نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت نیستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: اهالی فرهنگ و هنر خوزستان نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت نیستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: اهالی فرهنگ و هنر خوزستان نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت نیستند
اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اهالی فرهنگ و هنر استان با جهاد تبیین خود نسبت به مساله مقاومت در غزه و فلسطین بی تفاوت نیستند و در متن قضیه قرار دارند.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از مهر، مجید منادی در مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی که حدود یک ماه پیش در سرزمین فلسطین رخ داد و تاریخ مقاومت را در مقابل فلسطین، در مقابل جرایم و رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی به یک مبدا تاریخی تبدیل کرد؛ حضرت آقا در این خصوص فرموده‌اند با این تزلزلی که در این لکه ننگ تاریخ و منطقه ایجاد شد دیگر هر اتفاقی هم بیفتد اسرائیل، اسرائیل سابق نمی‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: البته جنایت‌ها سنگین است، اتفاقاتی که اکنون رخ می‌دهد و صحنه‌هایی که می‌بینیم، صحنه‌هایی نیست که هر انسانی با هر دین، مسلک و مرامی بتواند آنها را تحمل کند؛ لذا از این زاویه می‌توان گفت زندگی ما به نوعی تحت‌الشعاع این اتفاق قرار گرفته است و امیدواریم خبرنگاران ما هرچه زودتر خبر پیروزی حقیقی را مخابره کنند.
وی افزود: از روز اول همه می‌دانستیم که منطقه، منطقه خطر است و خبرنگاران با توجه به اینکه از شرایط تحلیل دارند، بهتر از همه می‌دانستند که منطقه خطر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر ما امروز از وضعیت غزه تحت حصار و تحریم همه جانبه غیرانسانی می‌دانیم، از شدت جنایات رژیم صهیونیست خبر داریم یا اگر یک بیداری جهانی رخ داده و در لندن، پاریس، آمریکا و دیگر کشورها راهپیمایی و تظاهراتی ضد رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده طبیعتاً روایت اهالی رسانه و خبرنگاران آن هم با این مشقت و سختی بوده است.
منادی ادامه داد: در مدت زمان سی روز بیش از ۴۰ خبرنگار و اهالی رسانه که در منطقه بودند تحت جنایت قرار گرفتند و شهید شدند و این اهمیت و نقش کار خبرنگاران را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه چندسال پیش در خوزستان سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری به لحاظ اداری مطرح شده بود، تصریح کرد: صحبت بر این بود که خبرنگاری چه مشقتی دارد و امروز مشاهده می‌کنیم وقتی پای روایتگری در میان باشد، زمانی که بنا باشد همه مردم از وضعیت یک منطقه خبردار باشند، این خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که در میدان حضور دارند و وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: قطعاً خبرنگاران نسبت به امدادگرها و نیروهای نظامی بیشتر آسیب می‌بینند زیرا آنها علامت خاص و ویژه ای دارند یا قوانین بازدارنده‌ای دارند که اهل رسانه ندارند؛ البته آنها هم زحمت می‌کشند و شهید می‌دهند اما اگر امروز بیداری در کل جهان اتفاق افتاده و در جای جای جهان راهپیمایی‌ها را که پیش از این در این ابعاد شاهد نبوده‌ایم می‌بینیم، این یکی از کارکردهای رسانه است که اگر بخواهد جای درست قرار بگیرد و کار درست انجام دهد نتیجه این می‌شود.
منادی اظهار کرد: اهالی فرهنگ، هنر، تئاتر، نمایش، موسیقی و… خوزستان همانطور که از روزهای اول تجمعاتی برگزار کردند و محکومیت رژیم صهیونیستی را با هنر و حضورشان اعلام کردند، امروز نیز وقتی جنایت‌ها وارد ابعادی جدید شد و تعداد شهدای رسانه افزایش یافت، اهالی رسانه خوزستان پیشنهاد برگزاری برنامه‌ای برای گرامیداشت یاد اهالی رسانه‌ای را که در جریان این حوادث به شهادت رسیدند، داشته‌اند و امروز این برنامه انجام شد.
وی با بیان اینکه خوزستان همیشه در موضوعات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با نگاه انقلابی پیشگام بوده است، تصریح کرد: پیشگامی خوزستان در این مساله عجیب نیست زیرا روزی که در خوزستان تجمع محکومیتی اقدامات اسرائیل برگزار شد، آن مراسم هم اولین بود، مراسم گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار هم اولین برنامه است و امیدواریم که بتوانیم برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا رسانه و جایگاه رسانه حرکت و الگو سازی کنیم تا نقطه عطفی برای کارهای رسانه‌ای باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، جهاد تبیین را با هنر خود ترجمه و بیان می‌کنند؛ روز گذشته برای برگزاری اولین جشنواره با موضوع «مقاومت در غزه و فلسطین» موضوعاتی همچون تئاتر، شعر، آثار رسانه و مطبوعات و… برنامه‌ریزی شده که این نشان می‌دهد اهالی فرهنگ و هنر نسبت به این مساله بی تفاوت نیستند و در متن قضیه قرار دارند.
به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار و رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور بانوی مجاهد سیده هدی موسوی خواهر دبیرکل حزب الله لبنان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.