تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۸:۲۶

اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی در خوزستان

اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی در خوزستان

مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که بیشتر در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد است.

۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی خوزستان پرداخت شد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از شهریور گذشته تاکنون به متقاضیان مشاغل خانگی در خوزستان پرداخت شده است.

ارسلان غمگین در آیین گشایش بازارچه مشاغل خانگی در بلوار ساحلی اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۸۰ میلیارد ریال مصوبه برای مشاغل خانگی اهواز در نظر گرفته شده اما تعداد طرح های بیشتر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است و بانک‌ها در حال ارزیابی این طرح ها هستند.
وی افزود: قانون حمایت از مشاغل خانگی در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و وظیفه ساماندهی این مشاغل برعهده وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی است.
غمگین ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۴ غرفه از مشاغل خانگی به مدت هفت روز محصولات خود را به مردم عرضه می‌کنند.
وی افزود: هدف از برپایی نمایشگاه محصولات خانگی، گسترش بازار این نوع محصولات و حمایت از شاغلان در این حرفه است زیرا اتصال به بازار و عرضه محصولات یکی از نقاط ضعف فعالان مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد:بیش از ۸۰ درصد شاغلان در طرح‌های مشاغل خانگی زنان هستند؛ تجربه نشان داده که در زمان بحران اقتصادی طرح های اشتغالزای کوچک و خانگی نسبت به صنایع بزرگ کمتر دچار آسیب می شوند.

مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که بیشتر در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد است. امروزه مشاغل خانگی در کشورهای توسعه یافته نقش بسزایی در فعالیت های اقتصادی کشورها ایفا کرده و توانسته تولیدات ناخالص ملی را با رشد چشمگیر روبه رو ، و اقتصاد محلی را متحول ، و سبب افزایش اشتغال در جامعه شود.به گفته صاحبنظران اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی کافی نیست و در برخی موارد اشتباه است و اتصال این مشاغل به بنگاه‌های بالادستی و بازار اهمیت بیشتری دارد.
در ایران بنابر قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی ، دولت موظف است بنا بر اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله ، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و حمایت کند به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.