کد خبر : 53687
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

استاندار در نشست شورای ترافیک:

استقرار نیروهای امدادی در مسیرهای پرحادثه خوزستان

استقرار نیروهای امدادی در مسیرهای پرحادثه خوزستان
استقرار نیروهای امدادی در مسیرهای پرحادثه خوزستان/ مسیر صادرات از مبادی زائران اربعین جدا شود
استقرار نیروهای امدادی در مسیرهای پرحادثه خوزستان/ مسیر صادرات از مبادی زائران اربعین جدا شود
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم استقرار نیروهای امدادی در مسیرهای پرحادثه خوزستان در ایام سفرهای اربعین گفت: مسیر صادرات از مسیر حرکت زائران جدا شود تا این جریان در زمان پیک حضور زائران قطع نشود.
علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای ترافیک استان خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان به عنوان موکب‌داران اربعین حسینی ضمن پذیرایی، وظیفه بدرقه و استقبال از زائران اباعبدالله (ع) را برعهده دارند و افزون بر اینکه خود راهپیمایی با عظمتی برگزار می‌کنند، پذیرای زائران داخلی و خارجی هستند.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از  ایسنا، وی با تأکید بر توجه به شریان‌های اصلی استان خوزستان افزود: در برنامه‌ریزی‌های عمرانی سفر رئیس جمهور و بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات لازم برای این مسیرها دیده شده است؛ با فعالیت مجموعه راه و شهرسازی بخش وسیعی از دو مسیر اصلی خرمشهر – اهواز و بستان – عبدالخان تعریض و ایمن‌سازی شود.
استاندار خوزستان بر ترمیم، لکه‌گیری و روشنایی تمامی مسیرهای حرکت زائران تأکید کرد و گفت: حضور پلیس راه در مسیرهای حادثه خیز از ملزومات است، فرماندهان مناطقی را که دارای بیشترین تصادفات هستند؛ شناسایی کنند در برخی از این مناطق موکب، ایستگاه صلواتی و اجتماعی از نیروهای اورژانس، هلال احمر و امدادی مستقر شوند.
وی با اشاره به بهره‌گیری از تجرییات گذشته استفاده از هشداردهنده‌ها هنگام حضور زائران راهیان نور و مهمانان نوروزی در استان خاطر نشان کرد: آموزش‌های لازم از طریق انتشار و ساخت انیمیشن، تبلیغات، زیرنویس‌های تلوزیونی و فیلم‌های کوتاه جهت توجیه افکار عمومی به مردم ارائه شود.
حسینی محراب افزود: مجموعه راه و شهرسازی اقدامات لازم را درخصوص جداسازی مسیرهایی که به تازگی تعریض شده‌اند، انجام دهند.
استاندار خوزستان ادامه داد: مشکلات احصاء شده از سال گذشته در خصوص اربعین نباید امسال رخ دهد؛ اجازه نخواهیم داد که هیچ مانعی در استان وجود داشته باشد.
وی درخصوص واژگونی خودروها بر اثر خستگی رانندگان گفت: نباید بگذاریم که حتی یک نفر هم مجروح شود؛ استقرار مواکب در مسیرهای پرحادثه و توجیه مردم صورت گیرد.
حسینی محراب ناایمن بودن برخی از خودروها را علت تلفات در سانحه تصادفات دانست و گفت: امکان تردد یا منع آن برای همه به صورت یکسان دیده شود و هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد.
استاندار خوزستان در خصوص مباحث فرهنگی اربعین حسینی افزود: توجهات لازم به مباحث فرهنگی اربعین صورت گیرد تا بتوانیم بهره لازمه را از این فضای معنوی برای فرزندانمان آماده کنیم.
وی با تأکید بر افزایش تعداد قطار در مبادی حضور زائران جهت جلوگیری از حوادث گفت: تردد کامیون‌ و تریلی‌ها در این ایام مدیریت شود و تبلیغات لازم و آموزش‌های مربوطه در این زمینه صورت گیرد.
حسینی محراب افزود: مسیر صادرات از مسیر حرکت زائران جدا شود تا این جریان در زمان پیک حضور زائران قطع نشود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.