تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۱۳

گزارشی از برپایی نمایشگاه آبیاری و زهکشی نیشکر در همایش ملی آبیاری و زهکشی؛

از تحیّر دانشجویان تا تحسین محقّقان دانشگاهی از دستاوردهای نیشکر

از تحیّر دانشجویان تا تحسین محقّقان دانشگاهی از دستاوردهای نیشکر

همزمان با ششمین همایش ملی آبیاری و زهکشی در دانشگاه شهید چمران اهواز،  نمایشگاه دستاوردهای صنعت آبیاری و زهکشی نیز برپا شد و این صنعت، آخرین دستاوردها و فناوری‌ها را در حوزه آبیاری‌های نوین و تجهیزات زهکشی به نمایش گذاشت.

آفتاب کارون:DSC_6977

همزمان با ششمین همایش ملی آبیاری و زهکشی در دانشگاه شهید چمران اهواز،  نمایشگاه دستاوردهای صنعت آبیاری و زهکشی نیز برپا شد و این صنعت، آخرین دستاوردها و فناوری‌ها را در حوزه آبیاری‌های نوین و تجهیزات زهکشی به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، نمایش این دستاوردها هم تحیّر دانشجویان را به دنبال داشت و هم موجب ستایش محقّقان دانشگاهی از گام‌های صنعت نیشکر در دستیابی به فناوری‌های نوین شد.

«مهتاب عزیزی» از دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز است که با حضور در غرفه نیشکر، اینگونه تعجب خود را نشان داد: « از اقدامات شرکت توسعه نیشکر در حوزه تجهیزات آبیاری بی‌اطلاع بودم و برای نخستین بار است که با این دستاوردها آشنا می‌شوم و از اینکه یک صنعت کشاورزی تا این حد بر پایه علم و دانش به پیش رفته، جای امیدواری دارد».

محققان و اساتید نیز اقدام صنعت نیشکر در حوزه تجهیزات آبیاری و زهکشی را، اقدامی علمی و دانش‌بنیان قلمداد کردند که می‌تواند به الگویی برای سایر ارگان‌ها و شرکت‌های حوزه کشاورزی تبدیل شود.

غرفه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان شرکتی پیشرو در پژوهش، تحقیقات و نوآوری‌های حوزه آبیاری و زهکشی، در نمایشگاه ششمین همایش ملی آبیاری و زهکشی مستقر است.  جمعیت علمی فن‌آوری نیشکر ایران نیز با ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.

صنعت توسعه نیشکر با داشتن یکی از مهمترین دپارتمان‌های علمی و تحقیقاتی کشور و مجموعه مدیریت مطالعات کاربردی مستقر در واحدهای نیشکری با بهره‌گیری از صدها محقق و پژوهشگر، تلاش‌های مستمری در حوزه آبیاری و زهکشی انجام داده است.  همچنین کتابخانه این موسسه، یازده هزار عنوان کتاب‌ به زبان فارسی و انگلیسی دارد که این منابع برای محققان و متخصصان از طریق سامانه مجازی گنجینه در دسترس است.

موسسه تحقیقات توسعه نیشکر یکی از دپارتمان‌های علمی و تحقیقاتی مهم کشور است که در زمینه های مختلف تحقیقاتی، نظیر تحقیقات کشاورزی، شامل تحقیقات به‌نژادی و بیوتکنولوژی، تحقیقات گیاه‌پزشکی، تحقیقات آبیاری و زهکشی، تحقیقات به زراعی و تحقیقات مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی فعالیت دارد.

شرکت آبان‌بسپار هم با حضور در این نمایشگاه، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت. این شرکت اولین و بزرگترین تولیدکننده لوله پلی اتیلن سنگین کاروگیت‌دار و کرتیوپ‌دار دوجداره و لوله تک جداره و همچنین اولین دریافت کننده نشان استاندارد ملی ۹۱۱۶ در سطح کشور است.

شرکت آبان‌بسپار با تولید محصولات متنوع پلیمری، توانایی بالایی جهت تامین نیازهای موجود در خوزستان بخصوص در بخش کشاورزی و آب و فاضلاب دارد.

شرکت راصد صنعت توسعه  نیز حضوری فعال در نمایشگاه دارد. این شرکت از شرکت‌های وابسته توسعه نیشکر است که علاوه بر طراحی و اجرای سازه‌ها و ایستگاه‌های انتقال آب، زهاب و فاضلاب، توانسته است به طراحی و تولید الکتروپمپ و الکتروموتورهای تخصصی نیز دست یابد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.