کد خبر : 47274
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

اجرای طرح سراسری اربعین از ۲۸ مهر

جلسه “کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین” که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد.

جلسه “کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین” که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در جلسه “کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین” که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: چند سالیست که موضوع اربعین سبب مطرح شدن موضوع عاشورای امام حسین (ع) در سطح جهان شده و امیدوارم که سبب شود تا آگاهی جهانیان در این زمینه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری بهتر طرح اربعین در آماده باش کامل هستند، گفت: طرح پلیس برای اربعین حسینی از ۱۹ مهر ماه آغاز شده و از ۲۸ مهرماه نیز برابر هماهنگی‌های انجام شده طرح به شکل سراسری و با مشارکت و آماده باش تمام دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

مهری با بیان اینکه در حال حاضر سه مرز شلمچه، چذابه و مهران برای تردد زمینی زائران اربعین پیش بینی شده است گفت: اما در صورت بازگشایی مرز خسروی، پلیس این آمادگی را دارد که نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات ترافیکی به زائران در این مرز نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه تنها در پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از ۵۰۰۰ نیرو در قالب ۱۴۰۰ تیم مخصوص در استان‌ها فعالیت می‌کنند ، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با اقداماتی که از سوی دولت و دیگر دستگاه‌ها در تعریض و بهسازی جاده‌ها انجام شده پیش بینی ما این است که وضعیت ترافیکی بهتری نسبت به سال‌های قبل در محورهای منتهی به سه پایانه مرزی داشته باشیم.

مهری اضافه کرد: همچنین آمادگی‌های لازم برای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده ها به ویژه مسیر ایلام به مهران وجود داشته و در صورت لزوم و بنا به تشخیص فرمانده نسبت به یک طرفه شدن این مسیرها اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس بر رفتار رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت ویژه‌ای خواهد داشت، خاطر نشان کرد: توصیه ما به همه رانندگان این است که حتما از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند با سرعت مطمئنه حرکت کرده و اینکه احتمال بارش وجود دارد حتما با خودروی مجهز رانندگی کرده و پیش بینی این موارد را نیز بکنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.