کد خبر : 54517
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۵

آخرین اخبار از خدمت‌رسانی به زوار اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

آخرین اخبار از خدمت‌رسانی به زوار اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

آخرین اخبار از خدمت‌رسانی به زوار اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

با نزدیک شدن به اربعین حسینی حضور خیل زائران آستان مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) در مرزهای شلمچه در شهرستان خرمشهر و چذابه در شهرستان دشت آزادگان بیشتر می‌شود که می‌خواهند خود را به بارگاه ملکوتی ارباب برسانند.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از فارس از اهواز، تا برپایی همایش میلیون اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ یار باوفایش ۳ روز دیگر باقی مانده است و خیل عشاق الحسین(ع) از سراسر دنیا راهی کربلای معلا هستند.
خدمت‌رسانی به زوار حضرت امام حسین(ع) در مرزهای استان خوزستان دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و سردار شهید بهنام محمدی‌راد در روزهای ابتدایی ماه صفر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
افتتاح درمانگاه‌های شبانه روزی شهدای امنیت
در همین ارتباط در مرزهای شلمچه و چذابه درمانگاه‌های شبانه روزی شهدای امنیت استان افتتاح شده و در حال خدمت رسانی به زوار حسینی هستند.
بهرامعلی رستمی معاون بهداری فرمانده انتظامی خوزستان در بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرزهای شلمچه و چذابه درمانگاه‌های شبانه روزی شهدای امنیت خوزستان افتتاح شده و در حال خدمتگزاری به زوار حسینی هستند.
وی در رابطه با درمانگاه کانکسی مستقر در مرز چذابه افزود: در این مرز توانسته‌ایم در ۲ مقر کانکسی و استقرار همه ملزومات، خدمات شایسته‌ای را به زوار ارائه دهیم.
معاون بهداری فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد: حدود ۱۰ تیم اعم از پزشک، پرستار، بهیار و آمبولانس را برای خدمات دهی بهتر در مرز چذابه مستقر کرده‌ایم که به صورت ۲۴ ساعت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به کارکنان انتظامی و مرزبانی و همچنین زائران هستند.
زائران خودروهای خود را در پارکینگ پارک کنند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان از زوار اربعین خواست خودروهای خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند.
فرید کریمی‌زاده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بخش‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی، نیروها در محل ماموریت خود در کلیه محورهای منتهی به مرز و در کنار پارکینگ‌ها مستقر شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی مضاعف به زوار اربعین حسینی هستند.
وی با بیان اینکه افراد باید زمان سفر خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: کسانی که با خودروی شخصی قصد سفر به مرز شلمچه و چذابه دارند در مسیر با آرامش رانندگی کنند و هنگام رسیدن، خودرو را در مکان‌هایی تعیین شده و پارکینگ‌ها پارک کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان از رانندگان درخواست کرد با سرعت مطمئنه حرکت کنند و با خادمان خود در مجموعه انتظامی همکاری داشته باشند.
فداکاری مردم خوزستان برای زوار سیدالشهدا(ع)
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه جمعه، روحانیت و حوزه‌های علمیه در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در بخش فرهنگی خدمت می کنند.
آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از زیرساخت‌های مرزی شلمچه و گفت‌وگو با زوار حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان‌های خرمشهر، دشت آزادگان و مرزهای شلمچه و چذابه شاهد فداکاری، خدمتگزاری و میزبانی مردم خوزستان برای زوار سیدالشهدا(ع) هستیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مواکب مملو از عاشقان خدمت و شیفتگان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از اقصی نقاط عالم سرازیر خوزستان شدند.
وی بیان کرد: چنین عظمتی فداکاری دست‌اندرکاران امنیتی، نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه را مضاعف می‌کند و ما واقعاً باید تشکر کنیم چرا که بخش زیادی از فعالیت این دوستان پنهان و قابل بازگو کردن نیست.
فرحانی عنوان گرد: اگر امروز چنین عظمت و راهپیمایی جهانی و بزرگ خلق می‌شود، حاصل فداکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما به خصوص مجموعه انتظامی به معنای اعم است.
وی تاکید کرد: ائمه جمعه روحانیت و حوزه‌های علمیه هم در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی ضمن خدمت‌رسانی در بخش فرهنگی کار انجام می‌دهند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خیلی دوست داشتم که تلاشی می‌شد عظمت این کار در خوزستان چنان که حق است، منعکس می‌شد چون واقعاً کاری که در حال انجام است در مقایسه با انعکاس آن قابل قیاس نیست.
فرحانی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم فداکاری‌های شما را منعکس کنیم، خاطرنشان کرد: تمام مسؤولان مربوطه باید همت کنند عظمت و دریای خدمت عاشقانه مردم بزرگوار خوزستان، دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی بسیج، سپاه و همه دستگاه‌ها به زوار امام حسین(ع) را نشان دهند.
مرزهای کشور روان و جاده‌ها هیچ مشکل ترافیکی ندارند
سید مجید میراحمدی، امروز رئیس ستاد اربعین کشور در خصوص آخرین آمار خروج زائران از مرزهای ایران و ورود آن‌ها به خاک عراق گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مرز خارج و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شده‌اند.
وی افزود: با همکاری عزیزان زائر امسال یک تحول در حمل و نقل صورت گرفت به گونه‌ای که هیچ زائر و مسافری برای مراجعه به مرزها با مشکل مواجه نبود. چون ما توصیه کردیم کسانی که می‌توانند از خودروی شخصی استفاده کنند با انجام نذر سفر، زائران را با خودشان بیاورند.
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: اگر افراد به پایانه‌های مسافربری مراجعه کنند، بلیت برای آمدن به مرزها وجود دارد که این یک اتفاق بسیار خوب است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما و مسؤولان در سطوح مختلف این است که زائران در برگشت با ماندگاری مواجه نشوند و تاکید ما این است که با توجه به اینکه بخش اعظمی از زائران با خودروهای شخصی آمده‌اند، در برگشت ظرفیت خود را کامل کنند. این اقدام بسیار مقدس، پُرفضیلت و ثواب بزرگی دارد تا ان‌شاءالله پرونده نورانی خود را در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی کامل کنند.
میر احمدی با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک در مرزهای کشور روان است و جاده‌ها هیچ مشکل ترافیکی ندارند، گفت: برای  کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند شرایط کاملاً مهیا است.
وی اضافه کرد: زائران حتماً تا قبل از روز اربعین به میهن بازگردند و مدت ماندگاری را به خصوص در کربلا به دلیل شلوغی جمعیت کوتاه کنند.
رئیس ستاد اربعین کشور با تاکید بر اینکه زائران حین بازگشت با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات سال گذشته کارشناسان بخش اعظمی از تصادفات را ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کردند.
وی افزود: به حمدالله ماموران پلیس در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها همه با عشق، علاقه و داوطلبانه در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای خدمت رسانی حضور دارند.
میراحمدی در خصوص تلاش پلیس و سایر نهادها در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: همه اشتیاق این را دارند که خدمت بیشتری به زائران ارائه دهند و هیچ کس احساس نمی‌کند که یک ماموریت تحمیلی و خسته کننده‌ای را دارد انجام می‌دهد و لحظه لحظه خدمتگزاری را برای خود عبادت می‌داند.
رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: قدردان زحمات همه خدمتگزاران زائران هستم و دست یکایک ماموران پلیس و سایر دستگاه‌ها و نهادهای را می‌بوسم.
انتقال زوار پاکستانی با هواپیمای نظامی
تعداد زیادی از شیعیان پاکستان طی روزهای گذشته برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین از مرز ریمدان واقع در شهرستان دشتیاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد کشورمان شده و از طریق هوایی به آبادان منتقل شدند.
برای انتقال زوار پاکستانی، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، هواپیماهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در انتقال این زوار نقش داشتند.
برخی زوار دیگر نیز از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند.
این زائران که برخی از آنها سفری ۷ روزه را از مرز پاکستان و چین تا ایران پشت سر گذاشته‌اند به‌وسیله هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ و ایلیوشین نیروی هوایی ارتش و سپاه پاسداران به آبادان منتقل شده‌اند.
ساخت ۱۸ ماهه راه آهن شلمچه به بصره
عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن شلمچه-بصره روز شنبه ۱۱ شهریورماه سال ۱۴۰۲ پس از ۴۰ سال با هدف تکمیل مسیرهای بین المللی حمل و نقل بین ایران و کشور عراق آغاز شد.
پروژه راه‌آهن شلمچه ـ بصره طرحی راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا است که علاوه بر اتصال راه‌آهن دو کشور، می‌تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل باشد.
در آیین افتتاح این خط ریلی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان کشوری حاضر بودند.
در همین ارتباط سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص آخرین وضعیت راه آهن شلمچه _ بصره نیز اظهار کرد: در خاک ایران ریل گذاری انجام شده، حتی بخشی از ریل را وارد خاک عراق کرده‌ایم و یک سکوی مسافری هم ساخته شده است، بنابراین ما در ایران در بحث ریلی کارها را انجام داده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه می‌توانیم ایستگاه مسافری شلمچه را نیز توسعه داده و خطوط را اضافه کنیم، عنوان کرد: در خصوص آن چیزی که مربوط به خود خط اصلی است کار انجام شده و در حال مسافرگیری است.
مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: طبق تفاهمی که امضا شده برای کل پروژه به استثنای پل، ۱۸ ماه در نظر گرفته شده که حدود ۶ ماه بحث مین روبی و باقی زمان نیز برای روسازی و زیرسازی این ۳۲ کیلومتر خواهد بود.
وی گفت: با توجه به بحث پل که به موازات آن انجام خواهد شد؛ پیش‌بینی ما برای پایان این خط آهن بین ۱۸ ماه تا دو سال است، البته از زمانی که طرف عراقی زمین را به ما تحویل دهد.
صالحی گفت: با توجه به اینکه در هفته گذشته این موضوع در هیات دولت عراق مصوب شد و حضور قریب الوقوع مقامات عراقی، نسبت به تحویل زمین این پروژه در نقطه صفر مرزی، امید داریم این پروژه در زمان مقرر به سرانجام برسد.
اجرای طرح زائر یار توسط هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در اربعین امسال سعی شده در ابعاد مختلف امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه به زائران حسینی خدمات ارائه شود.
وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: ایجاد تونل سرد یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هلال احمر استان است که موجب ایجاد رضایت در زائران شده که با تعامل این جمعیت و گروه انتخاب برپا شده است.
وی بیان کرد: عوامل امدادی ما در دو مرز چذابه و شلمچه مستقر و در ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت شیفت و در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا بهترین عملکرد را در هنگام بروز مشکل داشته باشند.
شعبانی به اجرای طرح زائر یار نیز اشاره و تصریح‌کرد: در طرح زائر یار که توسط اعضا و داوطلبان انجام می‌گیرد هر زائری که دچار مشکل شده باشد اعم از کم توان با همراهی ولیچر، گلاب پاشی و را انجام می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.