تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

دانشگاه چمران اهواز جزو برترین های ارتباط با صنعت قرار دارد

این دانشگاه در چند سال گذشته با توجه به توسعه پروژه های کاربردی، جزو ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه ارتباط با صنعت قرار گرفته است.

مدیر امور پژوهش دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه در چند سال گذشته با توجه به توسعه پروژه های کاربردی، جزو ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه ارتباط با صنعت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا علیرضا کیاست در جمع خبرنگاران در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این دانشگاه سه پروژه کاربردی انجام داده که باعث جلب اعتماد صنایع شده است و ارتباط با صنعت باید برخاسته از نیاز آن باشد.
وی افزود: یکی از اهدف هفته پژوهش این است که پژوهش را به بطن جامعه ببریم چون جامعه از پژوهش های دانشگاه فاصله گرفته است.
کیاست ادامه داد: در آیین نامه های ابلاغ شده، کیفی و کاربردی شدن پژوهش ها مورد هدف است و این دانشگاه این موضوع را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
مدیر امور پژوهش دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه با درهای باز، برگزاری همایش های نیازسنجی با حضور کارشناسان صنایع و پژوهشگران برای حل معضلات، تجلیل از پژوهشگران و سرآمدان دانشگاه از جمله برنامه های هفته پژوهش در این دانشگاه است.
وی گفت: کمیته علمی دانشگاه فعالیت های پژوهشی سه سال گذشته تمام اعضای هیات علمی را رصد کرده و با در نظر گرفتن شاخص های تعداد مقالات کیفی، تحقیقات برتر، میزان ارجاعات برتر مقالات، پژوهشگران برتر را در ۶ محور علوم پایه ، کشاورزی، دامپزشکی، مهندسی، هنر و علوم انسانی معرفی می کند.
کیاست بیان کرد: این دانشگاه ۵۸۰ عضو هیات علمی دارد که ۱۵ نفر به صورت برتر معرفی می شوند و تعدادی از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد برتر نیز معرفی و تقدیر می شوند.

** انجام سه پروژه تاثیر گذار در سال های اخیر
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه انجام طرح های تحقیقاتی به صورت فانتزی و کتابخانه کردن آنها تاثیری در حل معضلات جامعه ندارد گفت:در سال های اخیر چند پروژه تاثیرگذار و کاربردی در زمینه تولید دانش فنی در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد که پیش از این در کشور انجام نشده بود.
افشین قنبر زاده افزود: پروژه ژئوشیمی سطحی از جمله این پروژه ها بود که دانش فنی آن در کشور وجود نداشت و اواخر پارسال در قراردادی با شرکت ملی مناطق نفت ایران منعقد شد.
وی ادامه داد: این پروژه برای اکتشاف نفت تا ۹۵ درصد کمک کننده است و به جای هزینه زیاد برای حفاری از این تکنولوژی استفاده می شود.
قنبر زاده پروژه پمپ های میله ای مکشی را از دیگر پروژه ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز این پمپ را ساخت و نصب کرد و ۲ پمپ ساخت دانشگاه در چاه های نفت فعالیت می کنند که یک هزار و ۲۰۰ بشکه نفت تولیدی داشته و در کاهش هزینه نقش مهمی دارد.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: سیمولاتور(شبیه ساز) کنترل فوران چاه از دیگر طرح ها است که برای آموزش و تست در مواقع بحران استفاده می شود که این دانشگاه با همکاری شرکت ملی حفاری دانش فنی آن را ایجاد کرد.
این دستگاه شبیه ساز در آموزش تمرین کنترل فوران که ارایه می شود به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و ایجاد نظام عملیات و ایمنی، نقش مهمی دارد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از رویکردهای دانشگاه، جهت دادن پایان نامه های دانشجویی در زمینه تحقیقات کاربردی مسایل جامعه است تا مهارت دانشجو بیشتر شود.

** راه اندازی مرکز مهارت افزایی دانشجویان از دی
قنبر زاده ادامه داد: مرکز مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری سازمان فنی و حرفه ای از دی امسال به صورت رسمی آغاز به کار می کند.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص نحوه حمایت دانشگاه از اختراعات و ایده های ارایه شده دانشجویان گفت: دانشجوان می توانند ایده های خود را در استارت آپ های دانشگاه با حضور سرمایه گذاران مطرح کرده که در صورت مناسب بودن شرایط ارتباط با صنعت برقرار شود.
هفته پژوهش از ۲۴ تا ۲۸ آذر در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.