تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۷:۵۲

اعمال محدودیت‌های اجتماعی سخت‌تر در خوزستان

اعمال محدودیت‌های اجتماعی سخت‌تر در خوزستان

شورای تامین این استان تدابیر سختگیرانه‌تری را برای افزایش محدودیت‌های اجتماعی در خوزستان اتخاذ خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: شورای تامین این استان تدابیر سختگیرانه‌تری را برای افزایش محدودیت‌های اجتماعی در خوزستان اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا فرهاد ابول نژادیان در گفت و گوی ویژه خبری شبکه سراسری خبر با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی با شدت بیشتری در استان انجام خواهد شد بیان کرد: در ۲ هفته گذشته بعد از اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی کمتر شد آمار ابتلا به کرونا در خوزستان رو به افزایش نهاده و در یک هفته اخیر این آمار بسیار بالا رفته است.

وی ادامه داد: به دلیل غربالگری هایی که در حال انجام است و همچنین تراکم جمعیتی مردم در خیابان ها شاهد صعودی شدن شیب نمودار ابتلا به کرونا در استان هستیم که زنگ خطر برای خوزستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بیماریابی در استان افزایش یافته است و ظرفیت بیمارستانی نیز به اندازه ای تدارک دیده شده است که ۳۰ درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده است.

وی گفت: بخش مراقبت ویژه در بیمارستان های استان به اندازه کافی پیش بینی شده است و در حال حاضر ۵۰ درصد بخش های مراقبت ویژه پر هستند و این زنگ خطری برای استان است.

ابول نژادیان ضمن تقاضا از مردم برای در خانه ماندن گفت:تعطیلی مراکز و مغازه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و در سامانه سلامت ثبت نام نکردند در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در اهواز هستند ادامه داد: در ۱۰ روز آینده اگر مردم مراقبت های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا شاهد یک پیک ابتلا در استان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مدیران برخی ادارات دستورالعمل ۲ سوم و یک سوم حضور پرسنل را رعایت نکردند که به آن ها تذکر داده شد و امید است با همکاری مردم این بحران قابل مدیریت باشد.

از تاریخ ۲۳ فروردین ماه و آغاز به کار بسیاری از مشاغل اغلب مردم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت های بهداشتی در سطح شهر حضور می یابند که همین موضوع باعث افزایش مواردابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.