تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

کارگروه پیشگیری و شناسایی کرونا در خوزستان برگزار شد + عکس

کارگروه پیشگیری و شناسایی کرونا در خوزستان برگزار شد + عکس

با استفاده از ظرفیت حداکثری گروه های جهادی و بسیج، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

جانشین قرارگاه جهادی شفا در خوزستان گفت: شتاب بخشی به ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی از اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که با استفاده از ظرفیت حداکثری گروه های جهادی و بسیج، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در جلسه کارگروه پیشگیری و شناسایی ویروس کرونا خوزستان که در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد اظهار داشت: در نشست امروز تفاهم‌نامه‌ای میان قرارگاه جهادی شفا و مرکز بهداشت خوزستان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای بسیج در جهت ارتقای سلامت جامعه امضا شد که در آن ۵۲۳ نفر در سطح خوزستان در زمینه سالم‌سازی مشارکت می‌کنند.

وی افزود: ۵۲۳ بسیجی با هدف غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی، ۴۵۴ نفر در قالب تیم مراقبان سلامت ، سه هزار و ۲۶۸ نفر در قالب تیم های غربالگری و ۵۰۰ تیم ضدعفونی و گندزدایی در سطح خوزستان در قالب این تفاهنامه ساماندهی شدند.

جانشین قرارگاه جهادی شفا در خوزستان ادامه داد: شتاب بخشی به ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی از اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که با استفاده از ظرفیت حداکثری گروه های جهادی و بسیج، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این اقدامات در حوزه تولید و توزیع اقلام بهداشتی نیز برنامه‌های موثری در دستور کار است و در صورت نیاز بر ظرفیت کارگاه‌های تولیدی نیز افزوده خواهد شد.

جانشین قرارگاه جهادی شفا گفت: تجلیل از پرستاران و پزشکان نیز که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا شبانه‌روز تلاش می‌کنند از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرارگاه جهادی شفا قرار دارد.

همچنین سیدمهدی حسین‌زاده نیز در این جلسه اظهار داشت: به دنبال وقوع بیماری کرونا در جهان و کشور ما، در بحث بسیج ملی کنترل بیماری کرونا در خوزستان از همان ابتدا بسیجیان و سپاه در کنار ما بودند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شده است.

وی با بیان این که یکی از فعالیت‌های ما بحث غربالگری است افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای به منظور هماهنگی و آرایش دقیق‌تر نیروها در فعالیت‌های غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی اهواز منعقد شد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: کار متفاوتی که با همکاری سپاه در خوزستان درحال انجام است بحث اقشار است که در تمام سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها نیروهای بسیجی به عنوان رابط ما هستند که در زمینه کنترل بهداشتی و گندزدایی ادارات فعالیت می‌کنند.

حسین‌زاده با اشاره به بحث سالم‌سازی گفت: براساس هر مرکز جامع سلامت یک پایگاه کووید۱۹ را در سامانه سیب طراحی کردیم که شامل یک کارشناس بهداشت محیط و سه نیروی بسیجی است که در سه فعالیت متفاوت با ما همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: درخصوص مراقبت قرار است که بسیجیان به شکل منسجم‌تر در کنار تیم‌های مراقبتی ما در زمینه پیگیری موارد بیماری، انتقال اطلاعات و در صورت لزوم گندزدایی در منازل که لازم است انجام شود در کنار سایر فعالیت‌های بسیج درحال انجام است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.