تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

مصاحبه و لشکرکشی رسانه ای راه حل منطقی حل مشکلات خوزستان نیست / اگر واحد صنفی کشاورزی تخلفی می کند راهکار قانونی وجود دارد

مصاحبه و لشکرکشی رسانه ای راه حل منطقی حل مشکلات خوزستان نیست / اگر واحد صنفی کشاورزی تخلفی می کند راهکار قانونی وجود دارد

همگان خصوصا مدیران ارشد دولتی باید بدانند مصاحبه و جنجال رسانه ای راه حل مناسب و منطقی برای حل معضلات استان نیست.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان در واکنش به وقایع اخیر و ادعای مدیرکل صمت در مورد احتکار شکر توسط شرکتهای نیشکری که با واکنش تند تشکلهای کشاورزی استان مواجه شد گفت: طبق نص صریح آیین نامه اجرایی قانون اصناف کشاورزی مصوب ۱۳۸۷/۳/۲۰ هیئت محترم دولت، حمایت از حقوق اقتصادی و اجتماعی اعضاء از جمله کشت و صنعتهای نیشکری  جزو وظایف قطعی صنف استان می باشد.

سید لطیف سیف السادات افزود: علاوه بر آن در چنین مواردی که شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان آنرا برخوردی ناصواب با حقوق و منافع بخش کشاورزی استان تشخیص می دهد همه تشکلهای کشاورزی استان از جمله خانه کشاورز در دفاع از واحدهای کشاورزی، موضع واحد اتخاذ می نمایند.

وی افزود: لازم به ذکر است این رویه حمایتی قانونی سالهاست در مورد کل فعالین بخش کشاورزی استان اعم از حقیقی و حقوقی که عضو قانونی تشکلهای زیرمجموعه شورای هماهنگی می باشند در حال اجرا بوده، هست و در آینده نیز قطعا با صلابت و قاطعیت خواهد بود. ضمن اینکه در چنین مواردی که شبهه بروز تخلفی صنفی وجود دارد همگان خصوصا مدیران ارشد دولتی باید بدانند مصاحبه و جنجال رسانه ای راه حل مناسب و منطقی برای حل معضلات استان نیست.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلابی ترین فرائض حفظ و رعایت قانون و مقررات است که این حکم بر همه واجب الاجراست.

وی افزود: در چنین مواردی که شبهه ای بوجود می آید، قانون راهکارهای لازم را پیش بینی کرده از جمله برگزاری جلسات کارشناسی و یا استفاده از ظرفیت قانونی استاندار و اگر نتیجه بخش نبود از آنجاییکه طبق قانون، اصناف کشاورزی دارای هیئت های بدوی و تجدید نظر تخلفات صنفی می باشند که به ریاست مقام قضایی تشکیل و به هر گونه تخلف صنفی رسیدگی و در صورت، اثبات احکام لازم از جمله جبران خسارت، جریمه های نقدی و حتی پلمپ واحد متخلف را صادر می کند. این موضوع قابل حل بود و نیازی به این بحثها آنهم در شرایط حساسی که جامعه نیاز به آرامش دارد نبود.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان در پایان گفت: بعنوان نماینده قانونی جامعه کشاورزان استان اعلام می داریم کلیه فعالین بخش کشاورزی استان خود را آماده کنند تا با تمام توان و ظرفیت در اجرای منویات مقام معظم رهبری، بخش کشاورزی استان در جهش تولید  قاطع ترین و بلند ترین گام را بردارد. خصوصا در شرایطی که میهن عزیزمان تحت ناجوانمردانه ترین تحریم های آمریکای جنایتکار با بلای کرونا دست و پنجه نرم می کند که به فضل الهی با همت و تلاش و استعانت از عنایات الهی و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در همه جبهه ها پیروز خواهیم شد و اطمینان می دهیم ما کشاورزان در این میدان های جهاد پیشگام خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.