تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

حرکت جهادی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برای مبارزه با کرونا / قرارگاه جهادی شفاء در کنار مردم خوزستان / راه‌اندازی کارگاه‌های لوازم مورد نیاز پیشگیری از کرونا

حرکت جهادی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برای مبارزه با کرونا / قرارگاه جهادی شفاء در کنار مردم خوزستان / راه‌اندازی کارگاه‌های لوازم مورد نیاز پیشگیری از کرونا

مجتمع شهید جهان‌آرا یکی از کارگاه‌های تولید محصولات مورد نیاز برای پیشگیری و قطع چرخه بیماری کرونا است.

مجتمع شهید جهان‌آرا یکی از کارگاه‌های تولید محصولات مورد نیاز برای پیشگیری و قطع چرخه بیماری کرونا است.

توسط قرارگاه جهادی شفاء بسیج سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، کارگاه‌های لوازم مورد نیاز پیشگیری از کرونا درخوزستان راه‌اندازی شد.

به گزارش آفتاب کارون و به نقل از کمیته رسانه ای قرارگاه شفاء بسیج، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان: کارگاه‌های تولید لوازم مورد نیاز پیشگیری از کرونا توسط سپاه در استان خوزستان راه‌اندازی شد.

حسن شاهوارپور در بازدید از قرارگاه جهادی شفا در اهواز اظهار کرد: یکی از کارهایی که امروز باید دنبال کنیم تأمین نیازمندی‌های بیمارستان‌ها و مردم است تا هر چه سریع‌تر چرخه انتشار ویروس را قطع کنیم و مردم به زندگی عادی برگردند که مجتمع شهید جهان‌آرا یکی از کارگاه‌های تولید محصولات مورد نیاز برای پیشگیری و قطع چرخه بیماری کرونا است.

وی افزود: این مجتمع فرهنگی آموزشی در حالت عادی محلی برای آموزش مشاغل و در حال حاضر در خدمت مجموعه جهادی مبارزه با کرونا قرار گرفته و در این محل یک کارگاه خیاطی با بیش از ۴۰ چرخ‌خیاطی توسط خواهران به صورت دو شیفت احداث شده است تا لباس مورد نیاز را برای پرستاران و پزشکان تهیه کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان خبر داد: لباس‌های تولید شده یک بار مصرف هستند؛ بنابراین کارکنان روزانه بیش از ۱۰۰ دست لباس آماده و تحویل بهداشت و درمان می‌دهند؛ در بخش تهیه مواد ضدعفونی نیز یک کارگاه دیگر راه‌اندازی شده است که در این کارگاه بسیج جامعه پزشکی پای‌کار آمده است.

وی افزود: این گروه جهادی با استفاده از فرمولی که بهداشت و درمان توصیه کرده‌اند اقدام به تهیه ژل‌های ضدعفونی می‌کنند. در کارگاهی دیگر نیز توسط دانشجویان بسیجی راه‌اندازی شده است که در این کارگاه به تولید محلول الکل با آب برای ضدعفونی پرداخته شده که این کارگاه نیز همچنان فعال است.

شاهوارپور ادامه داد: این گروه‌های جهادی در بسته‌های بهداشتی اقلام مورد نیاز را از جمله ماسک، الکل و لباس و مواد ضدعفونی و… بسته‌بندی کرده و در جاهایی که نیاز است، توزیع می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌ها اولویت‌بندی هستند، بیان کرد: بخشی از اقلام بهداشتی تهیه شده توسط این گروه‌های جهادی به افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تعلق دارد؛ زیرا این افراد به دلیل گذراندن دوران نقاهت نیازمند اقلام بهداشتی هستند و بخشی دیگر به افرادی که دچار بیماری مزمن هستند، ارائه می‌شود؛ چرا که این افراد به توصیه درمان و بهداشت در اولویت قرار دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان اضافه کرد: بخشی دیگر از اقلام بهداشتی تهیه شده توسط گروه‌های جهادی مجتمع شهید جهان‌آرا مختص افراد کهن‌سال، جانبازان و مناطق محروم است و در کنار اولویت‌ها امکاناتی را برای ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر و شهرستان‌ها نیز داشتیم که نیروهای ما شب‌ها به گندزدایی مناطق توصیه شده توسط سازمان بهداشت و درمان می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که به کمک مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان عمل کنیم، درباره نقاهتگاه‌های برپا شده توسط نیروهای نظامی اظهار کرد: در بخش نیروی زمینی سپاه، رزمایشی برای ضدعفونی سطح شهر برگزار شد و بیمارستان شهید بقایی یک بیمارستان صحرایی دارد که این بیمارستان را برای پذیرش بیمار برپا کردند اما هنوز به صورت جدی بهره‌برداری صورت نگرفته است؛ زیرا مرکز اصلی مراجعه‌کنندگان در حال حاضر بیمارستان رازی است اما به طور کلی بیمارستان سابق طالقانی، سوله ورزشی در مجموعه حوزه شهید تندگویان، یک مجموعه در راه‌آهن نیز برای نقاهتگاه بیماران آماده شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.