تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

اشتغال جوانان باید اولویت اصلی نظام باشد / خوزستان که می تواند بار ملت را به دوش بکشد خودش جوان بیکار دارد !

اشتغال جوانان باید اولویت اصلی نظام باشد / خوزستان که می تواند بار ملت را به دوش بکشد خودش جوان بیکار دارد !

ایجاد اشتغال برای جوانان باید اولویت اصلی نظام و مسئولین باشد.

یک خطیب و حقوقدان خوزستانی گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان باید اولویت اصلی نظام و مسئولین باشد و مسئولین باید برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

سید علی مرعشی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه خوزستان به تنهایی می تواند بار یک ملت را به دوش بکشد اما خود دارای جوانان بیکار است گفت: اشتغال برای جامعه و برای جوانان یک هویت است و پایه و اساس زندگی و حیات حقیقی محسوب می شود و بی توجهی به امر اشتغال می تواند تبعات خوبی در پی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از مدیران بومی و استخدام بومی، سهم بسزایی در جذب و بکارگیری جوانان استان بویژه اهواز دارد.

وی گفت: خوزستان با این همه منابع نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی شایسته نیست جوانانش بیکار باشند. متأسفانه جوانان ما امروز بدلیل نداشتن شغل مناسب به سمت سرقت، مصرف مواد مخدر و دیگر کارهای ناشایست که در شان یک جوان نیست می روند و این در حالی است که اگر زمینه اشتغال این افراد مهیا باشد، جوانان درگیر کار و شغل شده و دلیلی ندارد که برای تمین مخارج خود دست به سرقت بزنند.

مرعشی افزود: در حال حاضر معضل بیکاری در استان باعث شده تا شمار جوانان تحصیل ‌کرده و مستعد، اما بیکار افزایش یابد و تبعات منفی بیکاری گریبانگیر جامعه شده است و عملا مسئولین هم اراده ای برای حل مشکل بیکاری ندارند.

وی گفت: وجود دو یا سه جوان بیکار در برخی خانواده‌های خوزستانی یک معضل بزرگ و نگران‌کننده است.

این خطیب و حقوقدان خوزستانی تاکید کرد: اگر معضل بیکاری در استان حل شود مطمئن باشید بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

سید علی مرعشی در پایان گفت: با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در خوزستان داریم امیدوارم در آینده روزی را شاهد باشیم که حتی یک جوان بیکار در استان و بویژه کلانشهر اهواز نداشته باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.