تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

بانک ها یکسال وام خود از کشاورزان را دریافت نکنند

زندگی کشاورزان براساس زراعت است و عموما برای کشت و زرع وام می گیرند پیشنهاد می شود در بخشنامه ای از بانک ها خواسته شود یکسال این وام ها را دریافت نکنند.

زندگی کشاورزان براساس زراعت است و عموما برای کشت و زرع وام می گیرند پیشنهاد می شود در بخشنامه ای از بانک ها خواسته شود یکسال این وام ها را دریافت نکنند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: زندگی کشاورزان براساس زراعت است و عموما برای کشت و زرع وام می گیرند پیشنهاد می شود در بخشنامه ای از بانک ها خواسته شود یکسال این وام ها را دریافت نکنند.

 

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا، قاسم ساعدی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هویزه و دشت آزادگان قطب دامداری استان هستند گفت: در این ۲ شهرستان دام های سبک و سنگین زیادی وجود دارند و امیدواریم علوفه آنها تامین شود زیرا علوفه کشاورزان به زیر آب رفته است.
وی با اشاره به لزوم تجدید نظر در بحث مدیریت آب در کشور اظهار داشت: قرار بود سدها عاملی برای تنظیم و مدیریت آب باشند اما به دلیل عدم لایروبی آنها در سال های گذشته شاهد بروز مشکلاتی هستیم.
رییس مجمع نمایندگان استان این مساله را عاملی برای عدم استفاده از ظرفیت واقعی سدها دانست و افزود: در بحث رهاسازی آب نیز شفافیت وجود ندارد.
ساعدی تصریح کرد: مدیریت به معنای تبدیل تهدیدها به فرصت است، مدیریت آب در سطح کلان و کشور باید اصلاح شود تا کشاورزان در تابستان دچار کم آبی و در زمستان دچار سیلاب نشوند.
وی ادامه داد: تابستان گذشته در خوزستان به دلیل کم آبی کشت تابستانه ممنوع اعلام شد اما از بهمن ماه تاکنون آب در دشت های دشت آزادگان و هویزه جریان دارد.
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: آب، پشت سدها ذخیره شده بود اما در اختیار کشاورزان قرار نمی گرفت مجمع نمایندگان خوزستان در نامه ای خواستار رسیدگی به این مساله از سوی دادستان استان است.
وی خواستار رسیدگی به خواسته نمایندگان و مردم درخصوص سیلاب های اخیر شد و ادامه داد: امیدواریم سفر رییس مجلس شورای اسلامی برای استان بازخوردهای خوبی داشته باشد.
به گزارش ایرنا علی لاریجانی به منظور بررسی وضعیت سیل در خوزستان و شرکت در ستاد بحران این استان صبح روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.
افزایش کم سابقه آورد سدهای کرخه و دز موجب افزایش خروجی این ۲ سد و در نهایت طغیان این ۲ رودخانه ، و آبگرفتگی مناطق حاشیه ای در پایین دست شد. در خوزستان وضعیت اضطراری اعلام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.