کد خبر : 47634
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

روز جهانی غذا، زیر سایه گرسنگی!

یک کارشناس بهداشت مواد غذایی در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی غذا، بر رعایت الگوی مصرف و گام برداشتن عملی در مسیر به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی ایرانی تأکید کرد.

مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه (۱۶  اُکتبر) سال روز تاسیس سازمان جهانی غذا(فائو) و نامگذاری آن به روز جهانی غذا مطلبی نوشت که حقیقتا جای بسی تامل و تفکر دارد و همگان را به کمی اندیشه در زمینه کمبود شدید مواد غذایی که اقشار مختلف جهان را در برگرفته به ویژه کودکان دعوت می کند!

در این یادداشت که به شعار امسال روز جهانی غذا مبنی بر « رفتار ما آینده ما را می سازد، تلاش برای دنیای بدون گرسنگی تا سال ۲۰۳۰» به عنوان اصل و محور جهانی  اشاره شده است، بر رعایت الگوی مصرف و گام برداشتن عملی در مسیر به کار گیری سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید می کند.

عبدالعزیزی برضرورت کاهش مصرف قند، نمک و چربی  توسط تک تک افراد جامعه تاکید کرد و افزود: مسئولان متولی اعم از وزارت بهداشت و سایر نهاد های دولتی و خصوصی با بسیج همگانی و با توجه به این مهم در راستای رفع گرسنگی و تامین سلامت مردم که حقیقتا گام های موثری برداشته اند بیش از گذشته تلاش مضاعفی انجام دهند .

البته به اذعان مسئولان سازمان غذا و دارو وضعیت کنترل و نظارت بر بخش غذاهای صنعتی، کارخانجات تولید کننده مواد غذایی در کشور مطلوب است و به همین دلیل می بایست برای تامین سلامت و امنیت غذایی مردم علاوه بر فرهنگسازی نیزاز چرخه مزرعه تا سفره مصرف کننده  برای آینده تدابیر و چاره ای اندیشیده شود.

در پایان توصیه می شود ضمن تعادل در مصرف غذاها باید تاکید شود که شهروندان برای حفظ سلامتی خود و خانواده اشان می بایست حتما مصرف غذایی فیبردار همچون سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.