کد خبر : 46631
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

آخرین اخبار از بارش باران و رعد و برق در مازندران

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا منطقه مازندران، بارش باران و رعد و برق در مازندران از ظهر جمعه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است که موجب قطعی ۱۵ خط اصلی برق در این استان و کشته و مصدوم شدن ۳ نفر بر اثر برق گرفتگی شده است. رامسر

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا منطقه مازندران، بارش باران و رعد و برق در مازندران از ظهر جمعه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است که موجب قطعی ۱۵ خط اصلی برق در این استان و کشته و مصدوم شدن ۳ نفر بر اثر برق گرفتگی شده است.

رامسر در صدر شهرهای پرباران

سیداحمد میرساداتی، کارشناس اداره‌ کل هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با ایسنای مازندران، با اشاره به این که بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران، از ساعت ۱۴ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به ترتیب در شهرهای رامسر با ۱۶۸، گلوگاه با ۱۲۱، نوشهر با ۹۴، بابلسر با ۸۳، ساری با ۷۹ و دشت ناز با ۷۷، آمل با ۵۷، کیاسر با ۲۸ و بندرامیرآباد با ۲۳ میلی متر بوده است، اظهار کرد: بیشترین وزش باد از آمل و دشت ناز با سرعت حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

ترافیک سنگین در جاده هراز

علیرضا قدمی، رئیس پلیس راه مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا در مورد محدودیت‌های محورهای مواصلاتی استان مازندران با توجه به بارش‌های فعلی خاطرنشان کرد: در محور هراز تردد کامیون و کامیونت تا ۱۲ امشب (جمعه ۱۳ مهر ماه) ممنوع است.

وی با اشاره به این که بارش امشب باران موجب آبگرفتگی معابر شد و برخی از محورها را با مشکل تردد رو به رو کرده است، تصریح کرد: محور دو هزار تنکابن به دلیل آبگرفتگی و شدت باران امروز مسدود شده است و با توجه به این که این محور جایگزین نداشته و تا اطلاع ثانوی مسدود است، تلاش برای بازگشایی محور ادامه دارد.

قدمی خاطرنشان کرد: ترافیک در محور هراز و کندوان در جهت خروج از مازندران، به صورت سنگین بوده و در سایر راه های مواصلاتی استان به صورت پرحجم و روان گزارش شده است.

وی ادامه داد: برای فردا محدودیت جدیدی اعلام نشده و با توجه به شدت بارندگی خوشبختانه در محورهای مواصلاتی استان مازندران تاکنون تصادفی گزارش نشده است.

قطع شدن ۱۵ خط اصلی برق در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از قطع شدن ۱۵ خط اصلی برق در این استان خبر داد.

قاسم شهابی در گفت‌وگو با ایسنا مازندران از قطعی تعدادی از خطوط انتقال برق در برخی شهرهای استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به رعد و برق و شدید در مازندران، در برخی شهرها قطعی برق اتفاق می افتد اما این قطعی طولانی نیست و مجددا وصل می شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۵ خط اصلی از ۴۳۸ خطر برق در این استان قطع است، تصریح کرد: بلافاصله پس از کاهش میزان بارندگی، نیروها به مناطق اعزام و برق مناطق قطع شده وصل می شود و در حال حاضر نیروها در حال انجام فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: تمام نیروها و مدیران در حالت آماده باش به سر می برند تا در صورت قطعی برق اقدامات فوری جهت وصل مجدد در آن منطقه انجام شود. در حال حاضر شهرهای جویبار، ساری، قائمشهر، آمل و بابل در ۱۵ خط اصلی قطع شده قرار دارند و شدت زیاد بارش باران و رعد و برق شدید منجر به قطعی برق در شهرهای استان می شود.

دو فوتی اثر برق گرفتگی ناشی از رعد و برق در مازندران

ذکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برق گرفتگی در اثر صاعقه جوانی در فریدونکنار و این که در کما بود، خاطرنشان کرد: لحظاتی پیش، این جوان در بیمارستان فوت کرد.

وی گفت: یک برق گرفتگی نیز در شهرستان ساری گزارش شده که طی آن فرد در خودروی خود نشسته بود و دچار برق گرفتگی شد.

سخنگوی اورژانس مازندران از یک مورد برق گرفتگی دیگر در شهرستان بهشهر خبر داد و افزود: متاسفانه این برق گرفتگی منجر به فوت فرد شده است.

اشکپور در مورد علت این برق گرفتگی ها خاطرنشان کرد: این که این برق گرفتگی بر اثر صاعقه بوده یا خیر از طریق پزشکی قانونی در دست بررسی است.

آماده‌باش تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با سیل در نوشهر

فرماندار نوشهر با اشاره به بارش شدید باران در مازندران گفت: بارش باران در این شهرستان نیز از ظهر آغاز شد و تمامی دستگاه ها در آماده باش کامل به سر می برند.

عبدالصمد صفرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا مازندران، با بیان این که با آغاز بارش شدید باران گرفتگی معابر طبیعی است، اظهار کرد: از برخی نقاط شهر گزارشی مبنی بر آبگرفتگی معابر رسیده که این امری طبیعی است اما تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت نرسید.

وی با اشاره به آماده باش تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان گفت: تمامی بخشداران، شهرداران سه شهر و دهیاران بخش مرکزی و کجور در آماده باش به سر می برند و گزارش لحظه به لحظه ارائه می دهند.

رئیس ستاد مدیریت بحران نوشهر افزود: نیروهای بسیج نیز از سوی سپاه جهت خدمت رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در آماده‌باش هستند.

صفرنژاد با بیان این که تاکنون گزارشی از قطعی برق نداشته ایم، تاکید کرد: به جهت هماهنگی بیشتر تنها فرماندار باید گزارش بارندگی و خسارات احتمالی را دهد و رسانه ها به این امر توجه کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.