کد خبر : 54953
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در مراحل پایانی است

ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در مراحل پایانی است
رئیس دانشگاه: ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در مراحل پایانی است
رئیس دانشگاه: ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در مراحل پایانی است
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ایجاد پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی به دلیل ارتباط خوب دانشگاه با معاونت فناوری ریاست جمهوری انجام شده و مراحل پایانی آن در حال طی شدن است.
دکتر علی‌محمد آخوندعلی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز که در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاهی، اظهار کرد: برای توسعه اساسی کشور راهی جز بنا گذاشتن امور بر اساس بنیان‌های علمی و فناوری وجود ندارد و این امر عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه ارتباط بین دانشگاه و نهادهای مرتبط افزایش یابد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در این مدت کوتاه مدیریت تیم فعلی دانشگاه، بنا بر تقویت سیاست ارتباط بین دانشگاه و دیگر نهادها بود و تا این لحظه، دانشگاه موفق شده است که قلب کشاورزی خوزستان را فتح کند. نمونه آن این است که مدیرکل کشاورزی استان خوزستان، مدیرعامل طرح و توسعه کشاورزی استان خوزستان و مدیرکل فناوری وزارت علوم نیز از فرهیختگان دانشگاه شهید چمران اهواز هستند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برقراری ارتباط با بیرون از دانشگاه قطعا بسترساز این سیاست‌ها و در راستای کاربردی شدن و به هدف رسیدن آن است.
وی با اشاره به نقش دانشگاه در حل معضلات استان خوزستان، گفت: از جمله کارهای مرتبط با ارتباط دانشگاه با نهادهای مختلف به عنوان بخشی از سیاست فناوری پژوهشی و توسعه استان خوزستان، می‌توان به کار در خصوص معضل مهم آب‌های سطحی اهواز و دیگر شهرها اشاره کرد. نظارت و داوری کار مشاوره برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در بیشتر شهرهای استان خوزستان توسط استادان دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است. همچنین پروژه لوله ۱۸۰۰ متری جمع‌آوری آب‌های سطحی از دانشگاه عبور کرد و به کارون رسید و این آب‌ها به رودخانه می‌ریزد و اگر می‌بینیم که حدود ۳۰ میلی‌متر بارندگی در چند ساعت جمع‌آوری می‌شود به دلیل اجرای این پروژه با همراهی و نظارت دانشگاه بود. البته این پروژه همچنان ناقص است و در صورت تکمیل آن، تمام آب‌های سطحی غرب اهواز را جمع‌آوری خواهد کرد.
 آخوندعلی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه پژوهش، ادامه داد: ایجاد پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاهی به دلیل ارتباط خوب دانشگاه با معاونت فناوری ریاست جمهوری انجام شده و مراحل پایانی آن در حال طی شدن است. اعتباراتی که جذب این مرکز شده است در وعده نه چندان دور، پژوهش دانشگاه و استان خوزستان را متحول خواهد کرد.
وی با اشاره به مطرح شدن ارائه بورسیه صنعتی به دانشجویان از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: صنعت می‌تواند در آینده، داوطلبان برتر آزمون سراسری را بورسیه صنعتی کند. این دانشجویان برتر، بورس صنعت می‌شوند و در نتیجه استعدادها از استان خوزستان خارج نمی‌شوند و تبدیل به سرمایه منطقه می‌شوند. از سویی، ارتباط صنعت با دانشگاه نیز بیشتر می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.