کد خبر : 55471
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

فرماندار اهواز:

انتخابات در سلامت کامل برگزار شد / شمارش آرا در سریعترین زمان اعلام می شود

انتخابات در سلامت کامل برگزار شد / شمارش آرا در سریعترین زمان اعلام می شود
شمارش آرا در سریعترین زمان اعلام می شود
شمارش آرا در سریعترین زمان اعلام می شود
 فرماندار اهواز گفت: خوشبختانه انتخابات در سلامت و آرامش کامل و با حضور پرشور مردم برگزار شد.
به گزارش ایرنا سید احمد موالی‌زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی،کارون و حمیدیه ۸۴۹ شعبه اخذ رای داشتیم که ۶۱۱ شعبه آن در اهواز بود.
وی افزود: بلافاصله بعد از پایان آخرین مهلت رای گیری، فرایند شمارش و تجمیع آرا در شعب آغاز شده و این روند ادامه دارد.
فرماندار اهواز گفت: ابتدا شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری انجام می‌شود و سپس شمارش آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انجام می دهیم.
وی شور و هیجان تبلیغات نامزدها را عامل مهمی در مشارکت حداکثری مردم دانست و افزود: در این دوره ۲۲۰ نامزد مجلس شورای اسلامی داشتیم در حالی که این تعداد در دوره قبل ۸۰ نامزد بود. این افزایش تعداد نامزدها موجب رقابت در فضای انتخاباتی شد.
موالی زاده گفت: خوشبختانه در حوزه انتخابیه اهواز،کارون، باوی و حمیدیه هیچ گونه گزارشی مبنی بر ناامنی و بروز اختلال در فرایند انتخابات را نداشته و انتخابات در فضایی سالم و با شکوه برگزار شد.
وی در پایان در خصوص اعلام شمارش نهایی آرا بیان کرد: شمارش آرای مجلس شورای اسلامی در اهواز طبق سنوات قبل یک فرایند بلند مدت بوده ولی قول می‌دهیم در سریع‌ترین وقت و بلافاصله پس از تجمیع آرا، شمارش نهایی اطلاع رسانی شود.
گزارش ایرنا فرآیند رای گیری در سه هزار ۵۳۳ شعبه استان از ساعت هشت صبح شروع شده است، اسامی و کد نامزدها به تفکیک هر یک از ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در شعب اخذ رای نصب شده است. بیش از سه میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی است.
از مجموع سه هزار و ۵٣٣ شعبه اخذ رای در استان، ٩٠٠ شعبه سیار برای رای گیری در مناطق عشایری و سخت گذر استان آماده شده است.
خوزستان دارای ١٨ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.