کد خبر : 51995
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

صدور ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار بدون نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه

صدور ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار بدون نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار و کارآفرینی اتاق اهواز از حذف گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار خبر داد.

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار و کارآفرینی اتاق اهواز از حذف گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ؛ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون محیط کسب و کار و کارآفرینی اتاق اهواز اظهار داشت : با پیگیری صورت گرفته ، هیات مقررات زدایی ، به جز مواردی که قانون رسما به آن‌ها اشاره کرده شرط “عدم سوءپیشینه” افراد به عنوان الزامی برای شروع کسب و کار را حذف کرد که این موضوع در راستای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار محسوب می‌شود.صدور ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار بدون نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه

نعمت الله نوری زاده با بیان اینکه هیات مقررات زدایی موضوع اخذ گواهی عدم سوء پیشینه ویژه کسب و کار‌ها را در اسفندماه سال گذشته مورد بررسی قرار داد گفت: در نهایت این هیات ، دریافت چنین مدرکی برای صدور مجوز در ۹۰ درصد از کسب و کار‌ها را غیرضروری و بدون مبنای قانونی اعلام کرد.

وی تصریح کرد : پیش از این اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور مجوز برخی از کسب و کار‌ها به صورت سلیقه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی به یک رویه معمول تبدیل شده بود.

وی ادامه‌داد: روال قانونی برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه دربرگیرنده همه کسب و کار‌ها نبوده و این موضوع علاوه بر زمان بر شدن صدور مجوز برای برخی فعالان اقتصادی ، محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به گلایه متعدد فعالان اقتصادی به زمان بر بودن دریافت مدرک عدم سوء پیشینه برای شروع کسب و کار اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد صدور مجوز برای ۳۰۰ نوع کسب و کار در کشور نیازمند مدرک عدم سوء پیشینه بوده است.

نوری زاده خاطرنشان‌کرد: این کسب و کار‌ها با قوانین بالادستی و مصوبه‌های شور‌های عالی مختلف در کشور مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای ۱۰ درصد از این کسب و کار‌ها در قانون مورد اشاره قرار گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.