تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۲۸

حسین زیدوندی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز بیان کرد:

به رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی عادت نکنیم/ دفع غیر اصولی پسماند زخمی عمیق بر دل مردم کلانشهر اهواز

به رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی عادت نکنیم/ دفع غیر اصولی پسماند زخمی عمیق بر دل مردم کلانشهر اهواز
کارشناس مسائل شهری گفت: همانگونه که می دانیم کلان‌شهر اهواز با مشکلات عدیده ای و بحران های بی شماری به خصوص در حوزه محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کند که مهم ترین آن دفع غیر اصولی پسماند است.

آفتاب کارون:

کارشناس مسائل شهری گفت: همانگونه که می دانیم کلان‌شهر اهواز با مشکلات عدیده ای و بحران های بی شماری به خصوص در حوزه محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کند که مهم ترین آن دفع غیر اصولی پسماند است.

حسین زیدوندی  با اشاره به معضل دفع غیر اصولی پسماند در کلانشهر اهواز اظهار کرد: به نظر می رسد نمک پاشیدن بر زخم کهنه مردم این کلانشهر با دفع غیر اصولی پسماند و سوزاندن زباله ها پایانی ندارد و جای سوال است که چرا تا کنون چاره ای بر رفع آن اندیشیده نشده است.

وی افزود: همانگونه که می دانیم کلان‌شهر اهواز با مشکلات عدیده ای و بحران های بی شماری به خصوص در حوزه محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کند که مهم ترین آن دفع غیر اصولی پسماند است.

زیدوندی با بیان اینکه دفع غیراصولی پسماندهای شهری و رهاسازی آن در طبیعت باعث آلایندگی محیط زیست و به مخاطره افتادن بهداشت و سلامت مردم می‌شود، گفت: دل های مردم خوزستان با این آلاینده ها و زباله ها می سوزد و انگار نمی دانند استشمام این حجم از مواد شیمیایی چقدر تهدید آمیز است.

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: مدیریت پسماند موضوع مهمی است که با سلامت مردم سر وکار دارد و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد. نباید به رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی عادت کرد.

وی با بیان اینکه جمع آوری و دفن بهداشتی زباله از شاخص های مهم زندگی است، بیان کرد: دفع غیر اصولی پسماند در محل دفن زباله و سایت صفیره که روز به روز شعله ور تر می‌شود حکایت از ناتمامی این قصه تلخ دارد.

زیدوندی به سوء مدیریت و ضعف در مدیریت پسماند کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: شهرداری و محیط زیست باید پاسخگوی مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی ناشی سوزاندن زباله ها و دودهای غلیظ که تمامی ندارند در این شهر باشند.

این کارشناس مسائل شهری عنوان کرد: نفت و زباله که ثروتی عظیم هستند را به دود سیاه در آسمان تبدیل نکنیم و با جلوگیری از سوزاندن مشعل ها و زباله ها کمتر به سلامت مردم آسیب برسانیم.

وی با اعلام اینکه دفع غیراصولی پسماند در هر مکانی بدون مجوز شهرداری غیر قانونی است، بیان کرد: همچنین میتوان بجای سپردن مواد زاید به دل زمین و آسمان از آن همچون دیگر کشورهای توسعه یافته بهرمند شد.

زیدوندی گفت: عدم راه اندازی سلولهای دفن زباله ، مشتعل شدن زباله ها، بوی نامطبوع و نداشتن توجه لازم به دفن اصولی پسماند نفس مردم را تنگ کرده است.

وی تاکید کرد: امید است نهادهای ذیربط با اتخاذتدابیر جدی و تعیین تکلیف مکان دایمی زباله، ساماندهی و دفع زباله ها مطابق ضوابط و استانداردهای موجود را در اولویت کار خود قرار دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.