تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

اخذ مجوز ایجاد ۲ بیمارستان خصوصی در خوزستان

اخذ مجوز ایجاد ۲ بیمارستان خصوصی در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اخذ مجوز ایجاد دو بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خصوصی در خوزستان خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اخذ مجوز ایجاد دو بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خصوصی در خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در یازدهمین کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تصویربرداری بیماری‌های زنان به خوبی رشد کرده است؛ در مرحله اول در کارهای تشخیصی و در سال‌های اخیر در درمان، مداخلات خوبی داشته‌ایم. در سال‌های نخست، پس از آغاز رادیولوژی به تدریج تکنولوژی‌های جدید در این رشته افزایش یافت و به تشخیص بهتر درمان کمک کرد.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایسنا،‌ وی با اشاره به مراجعه بیماران خوزستانی به تهران برای درمان، تصریح کرد: درصد زیادی از بیماران خوزستان برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند. خوزستان بیشترین بیماران مراجعه‌کننده به تهران را دارد که باید این مساله واکاوی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید مشخص شود که آیا امکان تشخیص در خوزستان کم است یا در حوزه درمان نقص داشته‌ایم که مردم برای درمان به تهران می‌روند. البته به نظر می‌رسد در هیچکدام از این موارد مشکل خاصی وجود ندارد.

ابول‌نژادیان ادامه داد: در خوزستان به ویژه اهواز از نظر تعداد تخت بیمارستانی با مشکل مواجه هستیم. در یکی از بازدیدها از بیمارستان‌های اهواز مشاهده کردیم که در گروه زنان تنها یک تخت خالی در بیمارستان رازی وجود داشت و بیماران در اورژانس‌ها مانده بودند. گاهی بیماران چهار تا پنج روز در اورژانس می‌مانند.

وی تصریح کرد: در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۵۶۰۰ تخت بیمارستانی داریم اما باز هم در این زمینه کمبود و ضعف وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با پیگیری‌های انجام شده در یک ماه اخیر، مجوز ساخت دو بیمارستان خصوصی ۵۰۰ تختی را اخذ کرده‌ایم. باید سرمایه‌گذاران را هدایت کنیم تا در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کنند و تخت‌ها را گسترش دهیم. از نظر علمی نیز با وجود اساتید در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشکل خاصی نداریم.

ابول‌نژادیان گفت: در حال تلاش هستیم تا برخی از رشته‌های فوق تخصص و فلوشیپ در دانشگاه ایجاد شود و امیدواریم فلوشیپ رادیولوژی را نیز در این دانشگاه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز، بیان کرد: مشکل ما در این زمینه فاینانس است و در این مورد هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. در این شرایط، دولت برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز دچار مشکل است. امیدواریم یا یک سرمایه‌گذار پیدا شود و یا با تامین سرمایه‌ از طریق سازمان برنامه و بودجه بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. سازمان برنامه و بودجه برای طرح مطالعاتی این بیمارستان اعتباری تخصیص داده اما اجرای این پروژه مهم است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها، عنوان کرد: در این شرایط باید تلاش شود بیمارستان‌های موجود را مدیریت کنیم و بخش‌هایی که قابلیت بازسازی دارند، بازسازی شوند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز ظرفیت خوبی برای ایجاد بخش زنان دارد بنابراین در این راستا از روز گذشته، یکم بهمن‌ بخش آموزشی در این بیمارستان ایجاد شده و درمانگاه آن در حال پذیرش بیماران است. همچنین بخش دیگری از این بیمارستان را برای بیماری‌های زنان اختصاص داده‌ایم که امیدواریم افتتاح رسمی آن را در دهه فجر داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.