کد خبر : 49906
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

نخبگان و جوانان، ثروت خوزستان هستند / آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری است

نخبگان و جوانان، ثروت خوزستان هستند / آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری است

نخبگان و جوانان ثروت اصلی خوزستان هستند.

یک خطیب و حقوقدان گفت: نخبگان و جوانان ثروت اصلی خوزستان هستند و باید این ثروت را دریابیم. متاسفانه این دو ثروت مهم همواره جزو اولویت های مسئولین نبوده اند و حمایت از این دو تنها در حد شعار است.

سید علی مرعشی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از نظر فرهنگی، بیکاری موجب شرمندگی و بی اعتمادی جامعه نسبت به جوانان می شود و در واقع بیشتر آسیب های اجتماعی ریشه در بیکاری دارد. منابع و سرمایه ای که در خوزستان وجود دارد برای اشتغال جوانان خوزستان کافی است. با این منابع خوزستان نباید یک بیکار داشته باشیم.

وی گفت: خوزستان و بویژه کلانشهر اهواز دارای ظرفیت و پتانسیل های فراوانی است که با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی می توان آن را به بهشت سرمایه گذاران تبدیل کرد و اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و جذابیت های  صنعتی  خوزستان که می تواند باعث ایجاد فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در استان شود افزود: خوزستان در بخش کشاورزی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد که البته آن طور که باید و شاید به این ظرفیت عظیم توجهی نمی شود و در حالی که قطب اول کشاورزی کشور هستیم ولی وضعیت اشتغالزایی در بخش کشاورزی استان خوب نیست و در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی که می تواند باعث اشتغال خوبی برای جوانان استان شود هم عملا جایگاهی نداریم. توجه به رونق کشاورزی استان و بویژه اهواز می تواند بخش زیادی از بیکاری جوانان خوزستان را برطرف نماید.

این خطیب و حقوقدان گفت: باید کاری بکنیم که جوانان بتوانند معیشت خود را از راه صحیح، قانونی و از راه حلال تامین کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.