کد خبر : 49113
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

ساخت فرودگاه جدید اهواز چقدر زمان می‌برد؟

فرودگاه جدید اهواز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار به عنوان بزرگترین فرودگاه جنوب غرب کشور احداث خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه ساخت فرودگاه جدید اهواز حداقل به ۶ یا ۷ سال زمان نیاز دارد، گفت: فرودگاه جدید اهواز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار به عنوان بزرگترین فرودگاه جنوب غرب کشور احداث خواهد شد.

محمدرضا رضایی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ساخت فرودگاه جدید اهواز اظهار کرد: با توجه به تردد بالای مسافر در استان و کوچک بودن فرودگاه کنونی اهواز نیاز بود فرودگاه جدیدی به عنوان جایگزین این فرودگاه ساخته شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه جدید اهواز در جاده اهواز به سمت ماهشهر و در ۷ کیلومتری اهواز واقع شده است، افزود: در ابتدا مساحت زمین در نظر گرفته شده برای فرودگاه جدید اهواز یک هزار و ۱۲۰ هکتار بود اما پس از بعد از بررسی‌های انجام گرفته مساحت فرودگاه جدید به ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار ارتقا یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به بهسازی فرودگاه کنونی اهواز تصریح کرد: ساخت فرودگاه جدید اهواز حداقل به ۶ یا ۷ سال زمان نیاز دارد و با توجه به اینکه روزانه بیش از ۱۸ هزار نفر در خوزستان از طریق فرودگاه جا‌به‌جا می‌شوند، نیاز است نسبت به بهسازی فرودگاه کنونی اهواز اقدام شود و در این زمینه کارهایی نیز انجام گرفته است.
رضایی عنوان کرد: در حال حاضر فاز صفر و مطالعات فرودگاه جدید اهواز در حال انجام است و از سال آینده برنامه‌ریزی خواهد شد تا ساخت آن پس از انتشار فراخوان توسط یک شرکت سازنده آغاز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.